تور كوشي آداسي
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 1
دیروز : 55
افراد آنلاین : 1
همه : 6763
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

حمام خرم سلطان استانبول

يكي از جذاب ترين مكان هاي ديدني استانبول حمام خرم سلطان است كه جزء مكان هاي تاريخياستانبول به حساب مي آيد.حمام خرم سلطان استانبول به دستور سلطان سليمان پادشاه عثماني ساخته شد. اين حمام در اياصوفيا نيز جزئ آثار باستاني و آثار ديدني استانبول به شمار مي آيد و مسافران تور استانبول مي توانند از انجا ديدن نمايند. خرم سلطان يكي از قدرتمندترين  زنان در تاريخ عثماني و از چهره‌هاي مشهور در دوران معروف به سلطنت زنان بوده است كه نام هاي مختلفي از جمله گل بهار, روكسلانا, الكساندرا, آناستازيا, ليسوفسكا داشته ولي مشهور ترين نام او الكساندرا و خرم بوده است. معماري بي نظير حمام خرم سلطان استانبول توجه بسياري از مسافران تور استانبول را به خود جلب كرده است. اين حمام در در ميدان سلطان احمد قرار دارد و آرامگاه خرم سلطان در مسجد سليمانيه استانبول مي باشد.

 

 

برج دختر استانبول

يكي از جاذبه هاي گردشگري استانبول برج دختر است كه بر روي آب در جزيره اي بنا شده است.  در زمان يوناني ها در اين جزيره يك مقبره ساخته شد و بعدها بناي ايستگاه كنترل گمرك دريايي نيز در ان ساخته شد و بعد از آن از اين جزيره به عنوان تبعيدگاه مردم استفاده ميشد و در چندين سال پيش هم به عنوان فانوس دريايي از آن استفاده مي كردندو امروزه با سرمايه گذاري هايي و باز سازي هايي كه صورت گرفت به اين قلعه تبديل شد. امروزه مسافران تور استانبول براي گردش به آنجا رفته و از آنجا لذت مي برند. برج دختر استانبول داراي رستوران و كافي شاپي است تا مسافران تور استانبول براي سرو غذا و نوشيدني با چشم اندازي فوق العاده بروند.

كاخ ييلديز استانبول

دومين كاخ بزرگ استانبول كاخ ييلديز است كه به قسمت هاي مختلفي تقسيم شده كه هر قسمت براي هدفي خاص ايجاد شده است . كاخ ييلديز استانبول در اواخر قرن 199 ميلادي توسط  سلطان حميد دوم ساخته و به عنوان محل سكونت شخصي سلطان استفاده مي شد كه در طول 33 سال سلطنت او توسعه بسيار كرد و از دربار ها و يك مسجد تشكيل شده است. از بزرگترين و مجلل ترين ساختمان هايي كه در اين كاخ مي باشد به اسم شاله است كه سلطان هاي عثماني در آن زندگي و خوشگذراني مي كردند.اين كاخ در باغ زيبايي وجود دارد كه به گل هاي مختلف سراسر دنيا آراسته شده و امروزه جشن هاي خصوصي دولت تركيه در باغ اين كاخ برگزار مي گردد. در اين كاخ موزه زيبايي وجود دارد كه بسيار مورد توجه مسافران تور استانبول قرار گرفته  است.

 

 

سرزمين كاپادوكيه در استانبول

يكي از جلب ترين جاذبه هاي گردشگري استانبول سرزمين كاپادوكيه است كه در پارسي به  معناي «سرزمين اسب هاي زيبا» نام سرزمين باستاني پهناوري در آسياي كوچك (تركيه كنوني) مي باشد. نام كاپادوكيه استانبول پس از روزگار باستان در زمان چيرگي مسيحيت بر اين بخش  پايدار ماند و امروزه هم در زمينه گردشگري بدين بخش تاريخي كاپادوكيه گفته‌ مي‌شود.كاپادوكيه سرزميني است بسيار زيبا در مركز آناتولي و محوطه‌اي را در بر ميگرفت كه امروز ميان نوشهير، نيغده، آكسراي، كرشهير و قيصريه قرار دارد.از نامي‌ترين قسمتهاي اين سرزمين امروزه بنام گورمهاستانبول ياد مي‌گردد كه مجسمه‌هاي باستاني را در دل خود جاي داده است. اين محوطهٔ باستاني از سال 19855 از طرف يونسكو جزو ميراث فرهنگي جهان شناخته شده و ثبت گرديدند. مسافران تور استانبول با رفتن به اين مكان ديدني مي توانند روزي پر از هيجان و لذت بخشي را  سپري كنند.

 

كاخ دلمه باغچه استانبول

يكي از لوكس ترين كاخ دوره غثماني كاخ دلمه‌ باغچه استانبول است كه بين سالهاي ۱۸۴۳ و ۱۸۵۶، به دستور سلطان عبدالمجيد يكم، ۳۱۱امين پادشاه عثماني احداث شد اين كاخ در سمت اروپايي تنگه بسفر قرار دارد كه با مساحت ۴۵ هزار متر مربع در منطقه‌اي با مساحت ۱۱۰ هزار متر مربع بنا شده‌ و در معماري آن تلفيقي از هنر و معماري ترك با اروپايي به كار رفته است در معماري اين كاخ از 14 تن ورقه طلا استفاده شده است. از سال ۱۸۸۹ تا ۱۹۰۹ ميلادي از اين مكان به عنوان مركز اداري اصلي امپراتوري عثماني استفاده مي‌شد و آخرين سلاطين عثماني از اين كاخ به عنوان محل اقامت اوليه و حكومتي استفاده مي كردند. بزرگترين لوستر كريستال در قصر دلمه‌ باغچه استانبول واقع شده‌ كه  هديه‌اي از طرف ملكه ويكتوريا اول به شاه عثماني مي باشد و داراي ۷۵۰ حباب و وزني معادل ۴٫۵ تن است، اين لوستر در سالني با 566 ستون واقع شده و جلال و شكوه فوق العاده اي دارد.تمامي ساعت‌هاي اين كاخ بر روي ۹:۰۵ متوقف هستند، ساعتي كه آتاتورك در اين كاخ در نوامبر ۱۹۳۸ ديده از جهان فروبست. اين كاخ همه روزه به استثناء روزهاي دوشنبه و پنج شنبه جهت بازديد همگان و مسافران تور استانبول باز مي باشد.

مطالب مرتبط :

 

تور استانبول نوروز 96 



 

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۳ بهمن ۱۳۹۵ ] [ ۰۲:۰۱:۰۴ ] [ ليدا ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب