تور كوشي آداسي
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 10
دیروز : 29
افراد آنلاین : 1
همه : 6696
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس
سرزمين طلايي در شرق جهان كه پر است از معبدهاي رنگ‌به‌رنگ، قشنگ و چشم‌گير در وسط جزيره‌ها، جنگل‌ و كوه‌هاي سبز و آبي كه در همين روزهاي سرد پاييزي آب و هوايي آرام، معتدل و دلنشين بهاري دارد اكنون كه سال‌هاست نامي آشنا براي گردشگران پاييزي است. اينجا سرزميني ديدني به اسم تايلند است.
آژانس مسافرتي مقتدر سير تابان پس از بررسي‌هاي دقيق تور تايلند را به مسافران خوش‌سفر خويش پيشنهاد مي‌كند كه از ميان فصل زرد و نارنجي به دنياي آرام سبز و آبي سرزمين شرق بروند و تجربه‌اي جذاب از اين سفر داشته باشند. اگر براي رفتن به اين نقطه‌از جهان برنامه‌ريزي و يا انسجام هم دشوار باشد اين امكان هستي دارد كه به‌ محض فراهم آمدن فرصت با تور لحظه آخري تايلند راهي اين سرزمين شوند.
بانكوك؛ بانك موزه‌ها و گالري‌هاي هنري
براي رسيدن به اين دنياي زيبا و يا همان مهد هنر و موزه‌هاي زيباي تور بانكوك بهترين انتخاب است. در قرن هجدهم ميلادي، ديرينكده ملي بانكوك، بزرگ‌ترين مجموعه هنر و مصنوعات تايلندي ساخته شد. اين ديرينكده پربازديد، توسط سلطان راما پنجم گشايش شد كه در آن عتيقه‌جات و هدايايي كه از پدر خويش دريافت كرده بود را به نمايش گذاشت. در بين يادگارها و اشياي اين موزه مي‌توان به مجموعه‌هاي جالب در هنرهاي تزئيني و مجموعه‌ي قومي دربرگيرنده سلاح‌هاي چيني، گنجينه‌هاي طلا، سنگ‌هاي قيمتي، ماسك‌هاي خون، عروسك‌ها، سراميك، لباس و منسوجات، صنايع‌دستي و آلات موسيقي سنتي از جنوب آسيا اشاره كرد
همان‌طور كه موزه‌ها و آثار هنري اين شهر بسيار جذاب و ديدني است، كاخ‌هاي سلطنتي هم معماري ويژه‌اي دارد كه ديد آنها مهم است. قصر سلطنتي ويمانمك، بزرگ‌ترين ساختمان عالم است كه به‌طور كامل از تيكه‌هاي طلايي ساخته شده است. اين ساختمان در پشت انجمن ملي واقع شده است. كاخ ويمانمك پيش درآمد در كوه سيچنگ در ايالت چنبوري پيمان داشت اما در سنه ۱۹۰۰ به پروانه سلطان راما پنجم، در كاخ دسيت و اخيراً هم بدست ملكه بازسازي شد.در اين كاخ علاوه بر مبلمان عتيقه، ظروف، ظروف چيني، عكس‌هاي كهنه و خاطراتي از پسينيان سلسله‌ي پادشاهان (۱۸۶۸ - ۱۹۱۰) نيز وجود دارد. نكته‌ي مهم هم اين است كه بسياري از اتاق‌ها همچنان فضاي گذشته را حفظ كرده‌اند.
سرزمين مشتري‌مدارترين هتل‌هاي دنيا
در اين شهر علاوه بر همان معماري سنتي كه سال‌هاست به بهترين شكل حفظ و نگهداري شده است، بهترين و مدرن‌ترين هتل‌هاي گيتي هم وجود دارد. مردم از سراسر جهان كه در اين شهر اقامت كرده‌اند ويژه‌ترين هتل‌ها جهان را به‌دليل دكوراسيون دروني متفاوت، خدمات مناسب و مشتري‌مداري منحصربه فرد در بانكوك ديده‌اند و به آن راي داده‌اند. به‌طوريكه بيش از ۱۰ هتل اين شهر در فهرست بهترين هتل‌هاي ساتل ۲۰۱۷ ديده مي‌شود.
هتل Oriental Residence گرد از مشهورترين هتل‌هاي بانكوك است. اگر به پيگيري يك اقامتگاه فرح‌بخش و عالي هستيد اين هتل با نزديكي به دو مركز خريد بازرگاني Siam و Silom انتخاب فوق‌العاده‌اي است. دور الي بعيد استخر شيك آن تخت‌هاي استراحت و آلاچيق‌هاي رويايي قرار داده شده است، علاوه بر اينها در اين هتل دو رستوران شيك با آشپزهاي بين‌المللي هستي دارد الي غذاي باب گرايش همه‌ي گردشگران جهان را آماده كنند.
پاتايا؛ مهد مراقبه و مديتيشن
اگر موزه‌ها و آثار هنري بي‌نظير بانكوك روحيه‌ي هنري شما را تكميل كرده، راهي پاتايا شويد. اين شهر در تقرب بانكوك است با اتوبوس ۲ ساعت اغلب گذرگاه نيست. اينجا علاوه بر اينكه دنياي فستيوال‌ها و جشن‌هاي تايلند است از نگاه مردمان  مراقبه و مديتيشن بهشت آرامش هم هست. معبد «وانسانگ وارارام» كه گرداگردش را فضاهاي سبز، باغچه‌ها و باغ‌ها، درياچه‌هاي كبير و كوچك و ساختمان‌هايي با معماري‌هاي چشم‌نواز و دل‌نواز فراگرفته يگانه از اين مكان‌هاي مقدس است كه اهل مراقبه، مديتيشن و يوگا از مدعوين ابديت اينجا هستند. درستي اين است كه اين معبد از مهمترين مراكز مديتيشن تايلند است و در اينجا هر روز هم دوره‌هاي آموزشي كوتاه‌مدت مديتيشن براي علاقه‌مندان و توريست‌ها برگزار مي‌شود.
با اينكه اهالي  مراقبه و مديتيشن پاتايا را بهشت روي زمين مي‌دانند، اما در كنار اين مكان‌هاي آرام، فستيوال‌ها و جشن‌هاي آن هم بسيار نامي و شگفت‌انگيز است. معمولا گردشگران با شناخت از اين برنامه‌ها در فصل‌هاي ويژه‌ي فستيوال‌ها براي سفر به اينجا برنامه‌ريزي مي‌كنند. فستيوال رنگ‌ها يگانه از مشهورترين جشن‌هاي اين شهر است كه آدم‌ها روي هم رنگ مي‌پاشند و همديگر را رنگارنگ مي‌كنند.
پوكت؛ جزيره‌اي سبز با شن‌هاي سفيد
يكي ساير از انتخاب‌هاي شما در سفر به تايلند مي‌تواند تور پوكت باشد. پوكت جادوي خوش رنگ آسيا، با رنگ‌هاي دلنواز و آرامش تقسيم است. ملت پوكت، همرنگ سرزمينشان هستند، جنس آفتاب و باد و ابرهاي آن را مي‌شناسند و سوغاتشان لبخندي است كه در دل كل به يادگار مي‌ماند. بهتر است رهسپار اينجا شويد لغايت رنگ درياها و مزه‌ي غذاهاي دريايي با ادويه‌هاي تند و بازي روشنايي و آفتاب را تجربه كنيد.
در اينجا شما فقط درختان سبز و دريايي سبزآبي، تميز و زلال مي‌بينيد. پس برنامه‌هاي ويژه‌اي براي لذت بردن شما از همه‌ي اين زيبايي‌ها پيش‌بيني شده است. مي‌توانيد با تورهاي يك يا چند روزه و يا حتي كرايه‌ي ماشين، خط ساحلي پوكت را ببينيد و يا اصلا به‌جاي ماشين با قايق خويش ميهمان جزيره‌هاي آرام و ناشناخته‌ي كناره پوكت شويد. مثلا ناخاناي جزيره‌اي در شمال شرق پوكت، جزيره‌ي تربيت مرواريد است. با سفر به اين جزيره مي‌توانيد از باغ تربيت مرواريد آن ديدن كنيد و اگر علاقه‌مند بوديد مرواريد بخريد. همچين كنار اين جزيره يگانه از سواحل بي‌نظير است كه در آب‌هاي شفافش مي‌توانيد غواصي كنيد درحاليكه شناي ماهي‌ها و ساير آبزيان را با چشمانتان به راحتي مي‌توانيد ببينيد.
كرابي؛ بندر ورزش‌هاي آبي
جزيره‌هاي زيبا و منظره‌هاي به‌ يادماندني در اين سرزمين خيلي بسيار است ولي پس از پوكت، كرابي هم يكي از ديدني‌ترين آنها است. كرابي شهر بندري تايلند است كه تقريبا  به ۱۳۰ جزيره را در خود جاي ديتا است. اين شهر، شهر آزمودن ناشناخته‌هاست. شهر ماجراجويي‌ها. در كرابي مي‌توانيد سوار قايق شويد و دل به دريا بزنيد، مي‌توانيد غواصي كنيد، مي‌توانيد صخره‌نوردي را تجربه كنيد، مي‌توانيد موج‌سواري كنيد البته كه همه‌ي امكانات ورزش‌هاي آبي در اين شهر بندري فراهم است. در كرابي محال است حوصله‌تان راز برود و يا موعد دير بگذرد! در اين شهر همه‌چيز برايتان آنقدر زود مي‌گذرد كه دست فرجام براي انجام همه‌ي تفريح‌ها و ديد جزيره‌هاي بكرش وقت مختصر مي‌آوريد.
زيبايي شگفت‌انگيز تايلند در ساحل آب و هواي معتدل و دائم بهاري آن كه كيفيت سفر شما متفاوت‌تر از سفرهاي ساير است. سفر به اين نقطه به شما اين امكان را مي‌دهد كه هم در كنار بازديد از بهترين و زيباترين موزه‌هاي هنري و يا مكان‌هاي مقدس با طراحي و معماري‌هاي بي همتا در آب‌هاي زلال آبي اقيانوس و يا شن‌هاي سفيد و داغ ذيل آفتاب آرام باشيد و به‌دور از فكر و يا برنامه‌هاي روزانه استراحت كنيد. اين شرايط بي‌مثال شايد در كمتر جايي به اندازه‌ي تايلند اينقدر در دسترس باشد. براي همين انتخاب بسياري از ايراني‌ها براي تعطيلات عيد تور تايلند نوروز 97 است كه بعد از جشن شروع سنه نو، با روحيه‌اي سرزنده و دلشاد به پيشواز روزهاي پيش‌روي خويش بروند.

ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۲ آبان ۱۳۹۶ ] [ ۰۳:۵۵:۲۲ ] [ ليدا ]
icon-openbook درباره تور تايلند :
تور تايلند
تايلند ، سرزمين لبخندهاست. اين كشور قشنگ در جنوب شرق آسيا قرار گرفته است. پايتخت تايلند ، شهر بانكوك است كه پرجمعيت ترين شهر آن نيز به شمار ميرود. آيين بيش از 95 درصد ملت تايلند ، بودايي است. از شهرهاي مهم كشور گردش پذير تايلند مي توان به بانكوك ، پاتايا ، پوكت و ساموئي اشاره كرد.
واحد پول تايلند بات است كه با نشان اختصاري THB نمايش داده ميشود.
از جشنواره هاي مهم تايلند ميتوان به جشنواره لوي كارتونگ ، جشنواره چترها ، جشنواره چيانگ ماي ، جشنواره گل ، جشنواره آب و جشنواره موسيقي اشاره كرد در ضمن وجود غذاهاي متنوع و سازگار براي هر نوع ذائقه اي قطعاً نگراني شما بابت خوراك را برطرف خواهد كرد و شما را شگفت زده ميكند.
پاتايا در جنوب شرقي بانكوك پيمان داد. نم آن به ويژه در فصل‌هاي گرم و باراني ،بسيار بالا است ولي به هر حال تفريحاتي چون شنا، اسكي روي آب، جت اسكي، موج سواري، قايق سواري و غواصي كار هر روزه گردشگران است. باغ وحش و باغي پر از گل‌هاي رنگارنگ و درختان گوناگون استوايي، آكواريوم تونلي در پايين آب، خانه چوبي 105 متري، تماشاي تئاتر و نهايتاً مراكز خريد بزرگ، گردشگران را به سوي خويش مي‌خواند.
در پوكت ، اين جزيره بزرگ ، شما مي‌توانيد قايق‌سواري كنيد يا يك سقوط آزاد پرهيجان را تجربه كنيد. مي‌توانيد از وسط درختان دوچرخه سواري كنيد يا از موتور چهارچرخ براي اين كار كاربرد كنيد. حتي مي‌توانيد فيل سواري كنيد.
بانكوك كه پايتخت تايلند است معماري امروزين را در كناره سنتي به نمايش گذاشته است. كاخ‌ها، موزه‌ها، رستوران‌ها، معابد، رودخانه چائوپرايا و رودخانه كواي، بازار شناور و ... از امكانات تفريحي اين شهر است.
در نهايت رهنمود ميكنيم تور تايلند را حتي براي يكبار هم كه شده تعبيه كنيد و سفر به اين مملكت قشنگ را تجربه كنيد. همسفر ارائه دهنده و مجري مستقيم تور تايلند ، تور بانكوك ، تور پاتايا ،تور پوكت ، تور ساموئي ، تورهاي تركيبي بانكوك پاتايا ، پاتايا پوكت و ... با پروازهاي متنوع ميباشد.

ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۰ آبان ۱۳۹۶ ] [ ۱۲:۱۸:۵۶ ] [ ليدا ]
۱۰ جاذبه گردشگري قشنگ در بانكوك، پايتخت تايلند
بانكوك گرد از شهر‌هاي پرجمعيت كشور تايلند و پايتخت آن است. در اين شهر ۸ ميليون تن زندگي مي‌كنند و در اين متروپل نيز ۱۴.۵ ميليون جمعيت هستي دارد. همه ساله ۱۶ ميليون نفر به تايلند سفر مي‌كنند و به همين انگيزه احد از شهر‌هاي توريستي دانشمند به احصاييه مي‌رود. بانكوك شهر زياد بزرگي است و جاذبه‌هاي توريسم زيادي نيز در آن هستي دارد. به اتفاق كجارو باشيد لغايت با ۱۰ جاذبه برتر گردشگري در اين كشور آشنا شويم.
Wat Arun به معناي معبد سپيده دم است و مكاني براي بودائي‌ها به شمار مي‌رود. معبد يادشده در غرب رودخانه Chao Phraya قرار دارد. Wat Arun احد از زيباترين معابد بانكوك است كه ساختار منحصربه‌فردي دارد. به علت طراحي قشنگ و قرارگيري آن در كناره رودخانه، معبد Wat Arun مي‌تواند براي بسياري از گردشگران جالب باشد. علاوه‌براين بازديدكنندگان مي‌توانند به سقف اين معبد بروند و از آنجا به تماشاي منظره‌اي زيبا از رودخانه و شهر بپردازند. در واقعيت اين معبد سوي رودخانه و در مقابل Wat Pho – كه گرد از نماد‌هاي بانكوك است – پيمان دارد و با اين اوصاف مي‌توانيد از هر دو فضا بازديد كنند. عبور از رودخانه نيز فقط چند دقيقه از وقتتان را به خويش گزين كردن خواهد داد. اين معبد در واقع نمادي براي بانكوك و تايلند به حساب مي‌آيد - مترجم
 كاخ بزرگ (Grand Palace) و Wat Phra Kaew
كاخ بزرگ بانكوك در ناحيه باستاني اين شهر پيمان گرفته است و يكي از معروف‌ترين جاذبه‌هاي توريسم در اين شهر به شمار مي‌رود. ساخت اين بنا به سال ۱۷۸۲ مربوط مي‌شود كه به مدت ۱۵۰ سال، سلطان تايلند در آن حيات مي‌كرد. داخل اين قصر بزرگ، ساختمان‌هاي قابل توجه زياد زيادي وجود دارد كه تمامي باعث مي‌شود قصر بزرگ بانكوك ساختار پيچيده‌اي داشته باشد. يگانه از معروف‌ترين بناهاي موجود در اين كاخ، Wat Phra Kaew است كه معناي معبد زمرد بودا را دارد. البته بايد توجه داشت كه براي بازديد از اين كاخ و معبد آن بايد پوشاك مرسوم را به تن كنيد. اين پوشاك براي آقايان دربرگيرنده شلوار و پيراهن آستين بلند به همراه كفش است و خانم‌ها نيز بايد دامن بلند به بدن كنند. البته چنانچه لباس شما اين شرايط را نداشته باشد، مي‌‌توانيد جامه پسنديده را از مكان‌هاي بيرون كاخ كرايه كنيد.
 بازار واپسين،انجام هفته‌ي Chatuchak
Chatuchak يك بازار بزرگ در تايلند است كه فرنام بزرگترين بازار پايان هفته‌ي عالم را نيز به دست آورده است. اين بازار داراي ۱۵ هزار مغازه است كه در روزهايي كه مفتوح هستند، ۲۰۰ هزار نفر از آن‌ها بازديد مي‌كنند. اين بازار هفتگي گرد از جاذبه‌هاي دوست داشتني گردشگري در بانكوك است كه كم و بيش تمام گردشگران بانكوك از آن نيز بازديد مي‌كنند. اين بازار فرنام بزرگترين بازار خياباني را نيز دارد.
Wat Pho
Wat Pho يا همان معبد بوداي خميده – طويل كشيده و دست خود را پايين سر خويش پيمان داده – است كه زيبايي بسياري دارد و در ناحيه كهن بانكوك پيمان گرفته است. اين معبد با مجسمه بوداي دراز خميده خويش شهرت مكشوف كه اين مجسمه نيز ابعاد زياد بزرگواري دارد و طول آن ۴۶ متر است. توجه داشته باشيد كه اين معبد در فاصله مقداري از قصر كبير قرار گرفته و با عبور از رودخانه نيز مي‌توانيد به بازديد از Wat Arun نيز برويد.
 رودخانه Chao Phraya
رودخانه Chao Phraya از شهر بانكوك عبور مي‌كند و در پايان به كنداب تايلند ته مي‌شود. رودخانه مذكور يگانه از ويژگي‌هاي اصلي شهر به حساب مي‌آيد و سوار شدن به قايق‌ها در اين رودخانه گرد از كار‌هاي متداولي است كه گردشگران از طريق آن مي‌توانند با بانكوك اغلب آشنا شوند. در يك سمت از اين رودخانه آسمان خراش‌هاي كبير پيمان دارد كه در درازا رودخانه كشيده شده‌اند و در سمت ساير نيز بعضي از مردم محلي در خانه‌هاي چوبي حيات مي‌كنند.
 بازارچه‌هاي شناور
بازارچه‌هاي شناور يكي از بازارهاي محلي هستند كه در آن وسايل مختلف، ميوه، سبزيجات و غذاهاي تايلندي به فروش مي‌رسد. البته در بانكوك بازارچه‌هاي شناور زيادي هستي دارد كه محبوب‌ترينِ آن‌ها Domneon Saduak اسم دارد. اين بازارچه در ناحيه Ratchaburi پيمان گرفته است. گردشگران مي‌توانند از طريق قايق به كانال‌هاي باريكِ موجود در اين بازارچه‌ها بروند. قابل ذكر است كه گردشگران زيادي نيز در اين ناحيه حضور دارند و حال‌ و‌ هواي زياد نكويي در آٖن حاكم است. بازديد از اين بازارچه ممكن است نيم‌روز به طول انجامد.
خيابان Khaosan
شايد بتوان گفت كه Khaosan معروف‌ترين خيابان در بانكوك است. اين خيابان درازا كوتاهي دارد و حدود ۱ كيلومتر است كه در شمال قصر كبير قرار گرفته است. گردشگران در اين خيابان مي‌توانند در مكان‌هاي ارزان‌قيمت ماندن كنند و بسياري از آژانس‌هاي مسافرتي نيز در اين ناحيه قرار گرفته‌اند. در خيابان Khaosan افراد مي‌توانند هر وسيله‌اي را پيدا و خريداري كنند.
مركز خريد MBK، بانكوكMBK احد از مراكز خريد تايلند است كه ابعاد زياد بزرگي دارد و احد از بهترين‌ها به حساب مي‌آيد. اين مركز خريد ۸ طبقه دارد كه رويهمرفته ۲ هزار فروشگاه و رستوران در آن پيمان گرفته‌اند. مركز MBK روزانه ۱۰۰ هزار بازديدكننده دارد. بيشتر فروشگاه‌هاي موجود در اين مركز خريد متعبر هستند و كسان كم و بيش مي‌توانند با گمان آسان از اين مركز خريد وسايل باره نيازشان را خريداري كنند.
خيابان Yoawarat (محله‌ي چيني‌ها)
خيابان Yoawarat، محله چيني‌هاي بانكوك است كه البته يكتا از جاذبه‌هاي گردشگري اين شهر نيز به شمار مي‌رود. يكتا از دلايلي كه اين خيابان شهرت يافته، به هستي رستوران‌هاي بسيار در آن باز مي‌گردد.
خانه‌ي جيم تامپسون (Jim Thompson)
جيم تامپسون (Jim Thompson) يك بازرگان آمريكايي بود كه شركتي در خصوص ابريشم داشت. اين فرد به عنوان سرگرمي، يادبود ها هنري جنوب‌غربي آسيا را جمع‌آوري مي‌كرد. در حال حاضر خانه وي به علت گردآور گسترده‌اي از يادگارها هنري كه در آن وجود دارد، تبديل به موزه‌اي جالب براي گردشگران شده است و گرد از محبوب‌ترين جاذبه‌هاي گردشگري بانكوك به حساب مي‌آيد. 

ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۹ مهر ۱۳۹۶ ] [ ۰۳:۵۷:۴۴ ] [ ليدا ]
تايلند، آنچه بايد بدانيد
تايلند در جنوب شرقي آسيا با طبيعت فوق‌العاده سرسبز، معابد بودايي، سواحل مرجاني، درياي زلال، هزينه‌ي پسنديده حمل‌ونقل و خوردوخوراك، خريد باصرفه و تورهاي ماجراجويانه، مقصدي جذاب براي گردشگران سراسر دنياست. بانكوك، پايتخت اين كشور، تا بخواهيد جاذبه‌ي گردشگري دارد. اما اگر طالب خريد به‌صرفه و لذت‌بخش هستيد، تور تايلند دقيقا پسنديده شماست. تور تايلند به صورت تور بانكوك، تور پاتايا و تور پوكت برگزار مي‌شود، اما براي اين‌كه اغلب بهتان خوش بگذرد، مي‌توانيد تور تركيبي بگيريد و بعد از سياحت در بانكوك، در سواحل زيباي پوكت يا پاتايا تني به آب بزنيد و از زيبايي‌ها و امكانات اين شهرهاي ساحلي لذت ببريد.
جاذبه‌هاي گردشگري
تايلند مملكت معبدهاست. در تمام شهرهاي اين كشور معابد بودايي را پيدا مي‌كنيد، معبد بوداي زمردين، معبد بوداي زرين و معبد بوداي خوابيده از مشهورترين معابد بانكوك هستند. بازار چيانگ‌ماي از معروف‌ترين و بزرگ‌ترين بازارهاي خياباني دانشمند است كه چه هوا آفتابي باشد چه باراني، از بامداد تا شب در سطح خيابان داير مي‌شود و اجناسي را با قيمت‌هاي بسيار نكوداشتن در اين بازار پيدا مي‌كنيد. سواحل و جزيره‌هاي تايلند هم براي خودشان عالم متفاوتي از تفريح و سرگرمي‌اند كه تجربه‌ي ماندن در آن‌ها سفرتان را دلپذيرتر مي‌كند.
تجربه‌هاي هيجان انگيز سفر
مردم تايلند مانند بيشتر كشورهاي جنوب شرق آسيا براي حمل‌ونقل داخل شهري از موتور سه‌چرخه استفاده مي‌كنند كه به آن «توك‌توك» مي‌گويند. با كرايه‌ي دوچرخه يا موتورسيكلت يا به كارگيري توك‌توك مي‌توانيد با هزينه‌ي كمي، رفت‌وآمد شهري را به يك ماجراجويي هيجان‌انگيز تبديل كنيد. ديدار از مزرعه‌ي كروكوديل‌ و مزرعه‌ي مارها هم در بانكوك هم تجربه‌ي هيجان‌انگيزي است. اما اگر خريد هيجان‌انگيز مي‌خواهيد، بازار شناور بانكوك با فروشنده‌هاي توي قايق‌هاي شناور روي آب بهترين گزينه‌ي پيش روي شماست.

ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۴ مهر ۱۳۹۶ ] [ ۱۱:۱۷:۱۲ ] [ ليدا ]
قيمت تور تايلند
قيمت تور تايلند چند؟
قيمت تور تايلند  احد از عباراتي است كه در موتور جستجوگر گوگل مانند تمام تورهاي ديگر جستجو مي شود.
بهترين قيمت را تور تايلند را از گشت نويد بخواهيد  ۲۲۳۳۲۷۵۳
قيمت تورتايلند در فصول گوناگون فرق ميكند ، به طورمثال در فصل بهار  با پروا به اينكه مردم سفر هاي نوروزي را پشت راز گذاشته اند نسبتا افت زيادي ميكند اما هدف از نسبتا نسبت به ايام نوروز و نسبت به روزها پيك پيش از سنه مي باشد. بها تور تايلند  در فروردين ماه و بعد از چهاردهم فروردين به پس نزديك ۳۵ درصد نسبت به ايام قيمت تور تايلند اما تنوع غذايي آن شگفت و مفصل است و در قسمت هاي مختلف ذائقه ها كمي با هم متفاوت است مثلا مردم بانكوك به غذاهاي شيرين علاقه مندند .ازمعروفترين غذاهاي تايلند ميتوان پد تايلندي را اسم برد كه در تمام رستوران ها و غذا خوري هاي تايلند يافت مي شود .
كشور تايلند يگانه از كشورهاي است كه به لحاظ نقاط گردشگري فراوان و جاذبه هاي گردشگري جذابش در دنيا شهرت دارد و همواره و در هر فصل و هر زماني افراد بسياري از نقاط گوناگون دنيا اين كشور را به خصوص به جهت مسافرت هاي تفريحي خويش انتخاب مي كنند.
شما مي توانيد در اين كشور حيواناتي را از تقريبا  نگريستن كنيد كه تا به حال نديده ايد و همچنين با آن ها عكس يادگاري بگيريد.
مطمئن باشيد كه با مسافرت به اين مملكت اصلا متوجه گذر سررسيد نخواهيد بود و مي توانيد بهترين اوقات در اين مملكت بگذرانيد.
تور تايلند نيز از جمله تورهايي مي باشد كه به دليل تقاضاي بسيار از جانب مردم به صورت انبوه برگزار مي شود و بها تور تايلند و همچنين خرج هاي تور تايلند نيز به نسبت ساير تورها زياد مناسب مي باشد.
سفر به آسيا و فضا هاي ديدني آن مانند تايلند  نوعي آدرنالين را در تن افزايش مي دهد كه چه بسا اين شادي و وجد در ديدن اروپا و سواحل كارائيب حاصل نشود .
جاي شگفتي نيست كه تايلند گرد از پربازديد ترين كشورهاي دنياست و علت اين جذابيت زياد اين است كه تايلند كشوري جلب و بسيار سرگرم كننده است .
مناظر زيبا و فرهنگ غني تايلند و همچنين سواحل خيره كننده آنرا به مكاني منحصر بفرد و كامل براي لذت بردن از يك سفر جذاب و به ياد ماندني تبديل كرده است .
البته بهتر است پيش از سفر به تايلند درباره اين مكان قشنگ و وانگهي نكاتي كه بهتر است بدانيد نزاكت لازم را كسب كرده لغايت با خيالي راحت از سفرخود لذت ببريد .
همچنين خرج هاي ماندن در هتل هاي تايلند نيز بسيار مناسب و مقرون به صرفه است.
شما مي توانيد از طريق كمپاني هواپيمايي گشت نويد يگانه از بهترين مسافرت هاي خويش را با مناسب ترين خرج ها از طريق تور تايلند تجربه كنيد.
غذاهاي تور تايلند :
سريعترين غذاي تايلندي سبزيانه پاپايا  اسم دارد و طعمي ترش و شيرين دارد و تام يام گونگ يكتا ديكر از غذاهاي مغروف تايلندي است كه تركيبي از سليقه ي سريع و ترش است واگر ذائقه تان شيرين است به شما Geng Kheaw Wan را توصيه ميكنم و شير برنج با انبه  هم يك غذاي اخ داشتني مردم تايلند است  كه از شير نارگيل براي تعبيه آن كاربرد مي شود .
Sate كبابي پر پيرو درتايلند است . Kow mok يا برنج با مرغ برياني كه با سوپ و سس ويژه سرو مي شود .
قيمت تور تايلند در فصول مختلف:
تايلند در خردادماه به دليل آغاز آزمون هاي مدارس يك روند نرمالي را براي مسافرين به به اتفاق دارد. اما با آغاز فصل گرم تابستان و آغاز مسافرت ها بها تورتايلند افزايش زيادي را در خويش مي بيند.
قيمت تور تايلند تير ماه با   مرداد ماه تفاوت چنداني ندارد اما اين دو ماه در فصل تابستان نسبت به همه فصل بهار رشد زيادي را دارد. بها تور تايلند  آبان ماه و آذرماه  بعد از تاريخ نوروز بالاترين نرخ تور در كل سال مي باشد . در پاييز اوج زيادي نسبت به فصل تابستان داشته و نزديك ۳۰درصد افزايش پيدا ميكند. بها تور تايلند در زمستان روند بالايي را به خود گرفته و در بهمن ماه آغاز رزرو تورهاي نوروزي مي باشد.
Thailand
يكي از كشورهاي زيباي توريستي كشور تايلند مي باشد. اين مملكت زيبا در شبه جزيره ي كوچكي در جنوب شرقي آسيا واقع شده است. جاذبه هاي توريسم تايلند، گردشگر هاي زيادي را به سمت خود مي كشاند. چه بسا مسافرت به تايلند براي شما هم جالب باشد پس با ما به اتفاق باشيد لغايت ويژگي هاي اين كشور را بررسي كنيم:
تاريخ كشور تايلند
پيش از هرچيز بايد با پيدايش اين مملكت آشنا شويم. تايلند در حدود سده هاي نه لغايت سيزده بود كه تايلند بخشي از امپراطوري خمر به شمار مي آمد. خمر در آن موعد قدرت بزرگ آسيا بود. اما با گذشت موعد مبتلا تغيير و تحول شد و به كشوري مستقل تبديل شد. در سال ۱۹۳۹ اين مملكت به اسم امپراطوري سيام نامدار بود. ولي در اواخر سال ۱۹۴۵ به اعلام رسمي دولت نام تايلند را گرفت. در زبان تايي معني واژه ي تاي،  تبسم است. يعني به طور كلي تايلند معني سرزمين تبسم را مي دهد.
اكنون تايلند نام رسمي خود را گرفته است و به يك مملكت شناخته شده تبديل شده است.
پرچم مملكت تايلند
به پرچم تايلند نگاه كنيد. همانطور كه مي بينيد سه رنگ سفيد، قرمز و آبي موجود است. رنگ آبي حكومت سلطنتي را نشانه مي دهد، قرمز رنگ نماد ملت و سفيد پرتو ي كيش براي تايلندي ها محسوب مي شود.
 
اكنون كه اطلاعات كوچكي از تايلند به دست آورديد بياييد با جغرافياي كشور آشنا شويم.
تايلند كشوري  نزديك  كبير به احصاييه مي آيد و نزديك ۶۴ هزار نفر جمعيت دارد. مملكت هاي مالزي در جنوب، كامبوج در جنوب شرق، ميانبار در شمال غرب و لائوس در شمال شرق همسايگان تايلند هستند.
پايتخت اين مملكت بانكوك است. جاذبه هاي گردشگري زيادي هم در اين شهر قرار دارد. ولي اطراف تايلند جزاير زيادي مشابه پوكت، سامويي، پاتايا هستي دارند كه براي تفريح و سرگرمي بي نظير هستند.
مهم ترين ويژگي اين كشور، زيبايي آن است. تايلند و به خصوص جزاير اطرافش را در ذهن خويش مانند بهشت روي زمين انگاشت كنيد. اين كشور زياد سرسبز و زيبا است.
معمولا تمام مملكت هاي جنوب شرق آسيا اين خاصيت را دارند و گرم و نمور هستند. در تايلند سه فصل ديده مي شود.
فصل گرم و خشك
فصل باراني
فصل خنك
فصل گرم و خشك از ماه مارس الي ماه مه ادامه دارد. در اين فصل تايلند گرم و فاقد هيچ گونه باران مي شود. فصل باراني، همانطور كه از نام آن مشخص است اغلب بارش ها را دارد. اين فصل در ماه ژوئن الي اكتبر پيدا مي شود. اما بعد از اين كه باران ها تمام مي شود، تايلند در آب و هواي خنك و نكوداشتن فرو مي رود و فصل خنك از ماه نوامبر شروع مي شود و لغايت فوريه ادامه دارد. معمولا مسافرت در اين ماه ها جذاب و دلچسب است. تايلند در اين ماه رويايي مي شود.
مردمان تايلند چگونه اند؟
مردم تايلند مردماني مهربان و مهمان نواز هستند. شايد معني تايلند هم برگرفته از  خلق و خوي مردمان  كشور باشد. پس مسافرتي قشنگ و جذاب خواهيد داشت.
۱-مردم تايلند از نژاد تايي هستند. ولي شما مي توانيد نژاد هاي مالايي، چيني، خمر و بعضي طوايف كوه نشين را در اين مملكت پيدا كنيد.
۲-مردمان تايلند در ميان خود به زبان تايي صحبت ميكنند. توريست هاي عزيز بايد بدانند كه يادگيري اين زبان سخت و مقاله آنها دشوار به شمار مي آيد. در اين زبان واج هاي خاصي هستي دارد كه احتياج به تمرين و تكرار دارد. اما شما مي توانيد به وسيله ي  زبان انگليسي با مردمان  تايلند وابستگي استوار كنيد. هرچند ميزان تسلط به زبان انگليسي در بين ملت كم است اما در هتل ها، رستوران ها و فروشگاه ها از اين زبان كاربرد مي شود.
اما نكته ي جالب اين است كه اگر بخواهيد چند كلمه زبان تايي ياد بگيريد، حسابي مردم تايلند را شگفت زده مي كنيد. چون آن ها خو دارند با گردشگر ها به زبان انگليسي گفتگو كنند. ولي با اين شغل شما حسابي از شما استقبال مي كنند.
۳-معمولا كيش رايج در بين كشور هاي آسياي شرقي، بودايي است. بيشتر اهالي  تايلند هم به اين آيين گرويده اند. اما مذهب اسلام و به خصوص كيش شيعه در اين كشور پس از بودا بيشترين شمردن را دارد. در اين مملكت كشمكش ديني هستي ندارد و مردم با هر ديني كه دارند به راحتي در كناره هم حيات مي كنند.
جاذبه هاي توريسم تايلند
همانطور كه پيشتر گفته شد جاذبه هاي توريسم زيادي در شهر بانكوك و جزاير اطراف وجود دارد. مسافرت به تايلند را از دست ندهيد. مطمعنا از بودن در تايلند لذت مي بريد و يك تجربه ي لذت دسته خواهيد داشت.
بيشتر جاذبه هاي توريسم بانكوك با توجه به باورها ديني ملت كشور، معابد ويژه آن ها، بازار هاي قشنگ و جذاب و چند جاذبه ي طبيعي از جمله رود ها است.
مهمترين علت سفر ملت به مملكت تايلند
چرا تايلند براي مسافرت خوبه؟
تايلند كشور زيبايي است كه جاذبه هاي توريسم زيادي دارد. مسافرت به اين مملكت بسيار محبوب و پرطرفدار است هر سال توريست هاي زيادي به اين مملكت سفر مي كنند. براي اطلاعات اغلب متن زير را دنبال كنيد.
چرا مسافرت به تايلند يك مسافرت رويايي و يادبود انگيز است؟
۱-تايلند كشوري واقع در جنوب شرقي آسياست و داراي آب و هواي كلي نمور و باراني است. چه بسا دما و نم در ماه هاي خاصي مبتلا تغيير شود ولي معمولا توريست ها از قدم زدن در چنين آب و هوايي لذت مي برند.
۲-همچنين در گوشه ها-كناره ها اين مملكت جزاير زيبا و متعددي از دسته پوكت، پاتايا و سامويي وجود دارد كه همانند بهشت روي زمين است. در اين جزاير زيبا، سواحل زيبا و متعددي هستي دارد كه با همگي امكانات تفريحي و ورزشي از شما توريست هاي عزيز پذيرايي مي كند.
۳-از ديگر جاذبه هاي گردشگري تايلند مي طاقت به معابد بوداي تاريخي آن اشاره كرد كه با معماري شگفت و بي اندازه توجه توريست ها را به شدت جذب مي كند.
۴-مردم تايلند همچنين ملت مهرباني هستند و به گرمي به توريست ها خوشايند مي گويند. اگر با اين مردم مهربان به زبان تايلندي صحبت كنيد، به شدت حيرت زده مي شوند. چون آن ها فكر مي كنند زبان تايلندي، دشوار و غير قابل يادگيري است.
۵-در تايلند هتل هاي خوب و عالي هستي دارد. اين كشور از آنجايي كه در ساحل ساحل پيمان دارد هتل هاي ساحلي بي اندازه قشنگ و فراواني دارد. تمامي اين هتل ها با امكانات و خدمات با كيفيت از شما پذيرايي مي كنند.
۶-همچنين اگر به اين مملكت قشنگ مسافرت كنيد، خواهيد ديدن مراكز خريد جالب و متفاوتي در اين كشور هستي دارد. براي مثال بازار شناور روي آب شما را شگفت زده مي كند.
بنابراين مسافرت به اين مملكت زيبا را از دست ندهيد.

ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۳ مهر ۱۳۹۶ ] [ ۰۳:۳۹:۰۶ ] [ ليدا ]
تور تايلند
93 كاربر امتياز ديتا اند مملكت تايلندي و كيش اكثريت ملت آن بودايي و اسلام مي باشد. تايلند داراي ۵۱۷۰۰۰ كيلومتر مربع مساحت و 63 ميليون نفر جمعيت است, پايتخت اين كشور و همچنين پر جمعيت ترين شهر آن بانكوك است كه در جنوب آن مملكت واقع مي باشد. تايلند (Thailand) هم اسم با نام پادشاهي تايلند و نام سيام است نام تايلند مشمول دو واژه "تاي" و"لند" مي باشد كه به معناي سرزمين حوري است. تايلند در ماضي فراز و نشيب هاي زيادي را پشت سرگذاشته و جنگ هاي زيادي را سپري كرده است با اين حال امروزه مملكت تايلند احد از امن ترين كشورها براي سفر و گردشگري در قاره آسيا ميباشد و به همين خاطر سرمايه گذاران، بازرگانان و جهانگردان  زيادي ميل دارند كه در تايلند  سرمايه گذاري و گشت و گذار كنند.
تور تايلند و سفر به تايلند
مردم تايلند انسان هايي بسيار خونگرم و مهمان نواز هستند. تور تايلند بيشترين تعداد گردشگر را در بين كشورهاي شرق آسيا دارد اما ورود مهمانان خارجي به تايلند تاثير محسوسي بر نزاكت ملت نداشته و ندارد چراكه آنها  گرايش دارند نزاكت و سنت خويش را حفظ كنند. تايلند داراي جشنها و رسوم ملي و فرهنگي زيادي است كه هر ساله در موقع ويژه بر گزار ميشود. ولي مهمترين آنها جشن آب پاشي است كه حقيقتا پروا كسان زيادي را به خويش جلب مي كند و از زيبايي و جذابيت خاصي برخوردار است. اين جشن هر ساله پايان فروردين ماه  به مدت ۳ روز پشت سر هم بر گزار ميشود و تمام مردم تايلند حتي مسولين  نيز در اين جشن شركت مي كنند. در هر  كوچه و خيابان بر سر هر گذر و رهسپار و همه جا ملت بر روي همديگر آب  مي پاشند كه نشان  پاكي و شادابي حيات است. ملت از حقير و بزرگ بر روي يكديگر آب مي پاشند و كل دلشاد و بشاش هستند. هر ساله صد ها هزار مسافر خارجي در اين روزها براي كمپاني در اين جشن  به تور تايلند سفر مي كنند.
ساعت رسمي تايلند  ۷+ گرينويچ  و  ۵/۳+ با ايران است. فاصله هوايي طهران الي بانكوك سر راست ۷ ساعت است و با پروا به ۳.۵ ساعت اختلاف ساعت ٬ اگر از فرودگاه امام تهران ساعت ۸ بامداد پرواز داشته باشيم ساعت ۶.۵ عصر همانروز در فرودگاه بانكوك فرود خواهيم آمد. و تا برونرفت از فرودگاه و تحويل اطاق هتل در بانكوك ساعت ۸ شب خواهد شد كد مخابراتي تايلند ۰۰۶۶ است. اين مملكت حائز سيستم تلفن همراه مترقي است و مكالمات با نرخ ارزاني صورت ميپذيرد.همچنين قيمت خريد سيم كارت در اين مملكت زياد پاييين است و با بها خريد يك ساندويچ تساوي مي كند. چند كمپاني كبير در تايلند در شغل فرآوري سيم كارت فعاليت ميكنند اما بهترين گونه سيم كارت( ارنج) است.
اطلاعات تايلند
بات از اواخر قرن ۱۹ تا به حال يكتا پول تايلند بوده است و هر بات به صد ستنگ تقسيم مي شود و تقريبا  برابر يك چهلم دلار امريكا است. اسكناس هاي رايج در اين كشور از بيست الي هزار بات متغير است و بر روي همگي آنها تصويري از سلطان كنوني تايلند به همراه نمادهاي ديگري همچون مهر سلطنتي وجود دارد.اسكناس هاي رايج در اين مملكت دربرگيرنده ۱۰۰۰ بات (خاكستري)، ۵۰۰ بات (بنفش)، ۱۰۰ بات (قرمز)، ۵۰ بات (آبي) و ۲۰ بات (سبز) مي شوند و اسكناس ۱۰ بات (قهوه اي) نيز ممكن است برخي مواقع ديده شود اما اين اسكناس بعد از دوران بحران اقتصادي آسيا از رده بيرون شده است. سكه هاي مضروب در اين مملكت نيز شامل ۲۵ و ۵۰ ستنگ ، يك ، پنج و ده باتي مي شوند.
اطلاعات جغرافيايي تايلند
تايلند در نزديكي خط استوا واقع شده و داراي آب و هواي گرم و مرطوبي است.اين مملكت براي مردمي كه در تايلند حيات ميكنند داراي ۳ فصل است ولي براي ما اين فصل ها محسوس نيست و در اغلب مواقع گرم است البته گرماي تايلند گرماي سوزنده و داغي نيست. دماي هوا در تايلند همش بين ۲۹ الي ۳۵ درجه است و بارندگي در انجا يك دوره كم و بيش ۵ ماهه دارد و در فصل بارندگي كه در بين ماه هاي خرداد تا  آبان است كم و بيش هر روزه در تايلند باران ميبارد كه در اكثر اوقات زياد شديد و با رعد وبرق همراه است. ولي باران هاي Thailand هم ديدني و لذت دسته است. سرد ترين ماه سال در تايلند مربوط به  دي ماه مي باشد.
حمل و نقل در تايلند
تايلند حائز ناوگان حمل ونقل مجهزي است كه شامل ناوگان هوائي براي پروازهاي بين المللي و  پروازهاي دروني تور تايلند مي باشد.
در طول ۲۴ ساعت شبانه روز صدها هزار دستگاه تاكسي در  شهر بانكوك مشغول جابجائي مسافران اند٬ اكثر  تاكسي هاي بانكوك تويوتا و مدلهاي جديد هستند كه رنگهاي مختلفي دارند اما بيشتر آن ها گلگير هاي سبز سير و بدنه زرد رنگ هستند. بيشتر تاكسي ها داراي تابلوئي با عنوان تاكسي متر بر روي سقف ماشين خويش  هستند كه نشان مي دهد ترجيچ يشتر افراد به كارگيري تاكسي متر است.
در شهر بانكوك تعداد زياد زيادي اتوبوس بصورت شبانه روز به جابجائي مسافران مشغول هستند. و در هر ساعت ار شبانه روز و در هرجاي شهر كه باشيد ميتوانيد از اين اتوبوسها بهره‌گيري كنيد٬ البته يادگرفتن راه ها كمي سخت است  كه باهمراه  داشتن نقشه شهر اين مشكل حل شدني است.
بعضي نقاط پر اياب و ذهاب شهر بانكوك داراي قطار هوائي است كه بسيار آسان و تند است.در برخي مسير ها كه با شدامد فوقاني به اتفاق  است اگر بخواهيد با اتوبوس يا تاكسي برويد نزديك ۲ ساعت درازا خواهد كشيد اگر  قطار هوائي را جايگزين آن كنيد  فقط ۱۵ الي ۲۰ دقيقه به مقصد خويش  خواهيد رسيد.
هتل هاي تايلند
هتل تايلند  از نظر استانداردهاي بين المللي از  درجه واستاندارد  قابل قبولي برخوردار هستند.تقريبا اكثر گردشگر هايي كه به تايلند سفر ميكنند از هتل هاي تايلند رضايت كافي را دارند. نكته زياد مهم در خصوص انتخاب هتل در تايلند خانوادگي بودن ويا مجردي بودن هتل است.  چه بسا اين نكته كه هتل فاميلي و پسنديده تور تايلند و سفر به تايلند با خانواده است در هيچ هتلي مشخص نباشد، ولي جالب است بدانيد بعضي هتل ها با توجه به شرايط هتل پسنديده و افراد مجرد و برخي هتل ها پسنديده جهت سفر فاميلي ميباشد.نكته ديگر درباره انتخاب هتل موقعيت هتل و محل قرار گرفتن آن است كه از اهميت فوقاني برخوردار است،توجه كنيد هتل باره برگزيدن شما بدر مجاورت مراكز بازرگاني و تفريحي  و وانگهي رستوران ها باشد.
تور شهر هاي تايلند
تور بانكوك
تور پاتايا
تور پوكت
تور ساموئي
تور جزيره كرابي
تور هواهين
تور چيانگ ماي
تور بانكوك پاتايا
تور بانكوك پوكت
تور بانكوك ساموئي
تور پاتايا پوكت
تور پوكت ساموئي
تور بانكوك كرابي
تور بانكوك هواهين
تور بانكوك چيانگ ماي

ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۲ مهر ۱۳۹۶ ] [ ۱۰:۲۳:۴۹ ] [ ليدا ]
زيباترين جاذبه هاي تايلند براي گردشگران 
 تايلند احد از مناطق جذاب گردشگري در جهان است، سواحل آرام و زيبا، شهرهاي پر رفت و آمد، معابد باشكوه و طبيعت بي نظير آن هر ساله توريست هاي زيادي را به خويش جذب مي كند. ما در اينجا تعدادي از بهترين جاذبه هاي توريسم آن را برايتان آورده ايم.

1. ناحيه زيباي كرابي كه در سالهاي اخير به يكي از جذاب ترين سواحل جنوب شرق آسيا تبديل شده است، در جنوب تايلند و در راستا ساحل درياي آندامان پيمان گرفته و رودخانه كرابي از درون آن مي گذرد و به دريا مي ريزد.

 اين منطقه زيباي گردشگري با مساحتي نزديك 4700 كيلومتر مربع، 130 جزيره بزرگ و كوچك دارد كه بر جاذبه هاي آن افزوده است. سواحل ماسه اي سفيد و صخره هاي زيبا و انواع گياهان و جانواران محيطي براي آرامش و استراحت توريست ها جان مي دهد. در كرابي مي طاقت از قايق سواري در سواحل دريا و طبيعت وحشي و پارك هاي ملي و چشمه هاي آب گرم و آبشارهاي سرد لذت يك سفر خوب را برد.
 2. قصر تابستاني بنگ پا اين، قصر تابستاني سلاطين تايلندي بوده است. اين مكان باغ هاي زيبايي دارد و با معماري اروپايي تزيين شده است.
3. ويي اينتانون مرتفع ترين كوه تايلند به حساب مي آيد. بلندي آن بين 800 متر الي 2565 متر متغير بوده كه موجب بروز تغييرات آب و هوايي گرديده است. پارك ملي دويي اينتانون در استان چيانگ مي تايلند، آبشارها و كوه هاي فراوان و تنوع زيستي فوقاني دارد، داراي غارهاي متعدد و شگفت انگيزي نيز است. اين ناحيه در حقيقت مامني براي كار و جنبش ها و مناظر طبيعي متفاوت به احصاييه مي رود. از اين مكان به عنوان «سقف تايلند» نيز اسم مي برند.
4. بازار دمنوين سادواك، بازاري شناور در بانكوك است كه مواد غذايي محلي در آن به فراواني يافت مي شود.
5. لوي كراتونگ فستيوالي است كه هر ساله در تايلند در شب ماه كامل دوازدهمين ماه قمري برگزار مي شود. در اين فستيوال مردم بالن هاي خود را به هوا مي فرستند لغايت بد اقبالي از آنها دور شود و روشنايي فانوس راه صحيح را در حيات به آنها نشانه دهد.
6. قصر بزرگ مجموعه‌اي از ساختمانهاي سلطنتي در بانكوك است كه از قرن هجدهم ميلادي تا به حال محل اقامت رسمي سلاطين آن مملكت بوده‌ است. ساخت اين مجموعه ساختماني، از سنه ۱۷۸۲ ميلادي، پيش درآمد شده و بطور مداوم، گسترش يافته‌است. 
7. معبد وات رونگ خون در چيانگ راي، توسط چيره دست ترين معماران و طراحان تايلند ساخته شده است. اين معبد داراي نماي زياد زيباي سفيد و شيشه اي است كه آن را در تمام جهان خاص كرده است. معماري هاي بسيار زيباي اين معبد به راستي چشم نوازند و نشان از هنر ملت اين محل دارد.
8. اگر به دنبال تسكين مي گرديد، يك قايق اجاره كنيد و به جزيره كو في في سري بزنيد. 
 ديدني هاي تايلند,جاذبه هاي توريسم تايلند

جزيره كو في في، يكي از اصلي ترين جاذبه هاي توريستي تايلند مي باشد
 
 9. معبد وا ماهاتات احد از معابد كهنه است كه در سررسيد پادشاه راما نخست ساخته شده و از مهمترين جاذبه هاي گردشگري بانكوك است. مشهورترين دسته آن سرديس بوداست كه با اصل و نسب هاي درختان احاطه شده است.  
 ديدني هاي تايلند,جاذبه هاي توريسم تايلند

معبد وا ماهاتات، مهمترين جاذبه هاي توريسم بانكوك است
 
10. شمال تايلند به تنوع گل و گياه شهرت دارد، به خصوص در ماه فوريه كه بهترين ماه در چيانگ ماي است. رژه ماشين هاي حامل افراد كه با گل ها تزيين شده، خاصيت به ياد ماندني اين رخداد ساليانه است. تقسيم هاي مختلف اين جشنواره دربرگيرنده نمايش هاي هنري و مسابقات مختلف است كه سه روزه در نخستين فرجام هفته ماه فوريه برگزار مي شود.
ديدني هاي تايلند,جاذبه هاي گردشگري تايلندتنوع گل و گياه در شمال تايلند زياد زياد است
 
11.اگر به حيوانات از دسته فيل علاقه داريد، به پارك ملي فيل ها در چيانگ ماي سري بزنيد. در اين فضا مي توانيد از  نزديك  با آنها بستگي برقرار كنيد ولي سوار شدن بر آنها بازداشته است.
ديدني هاي تايلند,جاذبه هاي گردشگري تايلندپارك ملي فيل ها در چيانگ ماي احد از ديدني هاي مملكت تايلند ميباشد
  
 12. معبد ترايميت يكي از ديدني هاي بانكوك است كه در شهر چينيها پيمان دارد و محل حفاظت بزرگ ترين تنديس هاي بوداي جهان با ديرينگي 700 ساله است.  
 ديدني هاي تايلند,جاذبه هاي گردشگري تايلندمعبد ترايميت محل نگهداري كبير ترين مجسمه هاي بوداي جهان

ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۰ مهر ۱۳۹۶ ] [ ۰۹:۲۳:۱۱ ] [ ليدا ]
پوكت سواحل عمومي زيادي دارد اما دو لغايت از مهم‌ترين‌هايشان، كنار پاتونگ و كنار كارون هستند. يكتا از ديدني‌هاي پر طرفدار پوكت را مي‌توانيد در تقرب كناره پاتونگ ببينيد، وقت‌گذراني در پوكت فانتاسي با برنامه‌هاي شبانه‌ي آتش‌بازي، نمايش فرهنگ و سنت تايلندي، نمايش و پايكوبي فيل‌ها و بازار صنايع‌دستي تماشايي‌اش، مي‌تواند شبي باشكوه بسازد. در پوكت هم مانند ساير شهرهاي تايلند، معبد و مجسمه‌هاي بودا زياد ديده مي‌شود ولي مهم‌ترين معبد پوكت، معبد چالونگ است كه گراميدن و اهميت خاصي براي مردمان  دارد. كم و بيش به معبد چالونگ، باغ‌وحش پوكت با حيوانات مختلف و بازيگوش، جايي دوست‌داشتني براي بچه‌ها و البته بزرگ‌ترهاست. بعيد است از پوكت شنيده باشيد و آوازه‌ي جزاير في‌في به گوش تان نرسيده باشد؛ دو الي جزيره‌ي مهم آن‌ها، في‌في كوچك و في‌في كبير است كه در في‌في حقير كسي ساكن نيست و يك غار ديدني به اسم «وايكينگ» كيو دارد.
معبد وات‌چالونگ
مهم‌ترين معبد بودايي شهر پوكت است و به دو راهب ورجاوند تقديم شده كه دردهه‌ي ١٨٧٠ ميلادي، به پرستاري و بهبود كارگران معادن مي‌پرداختند. در اين معبد بايد با جامه پوشيده و پسنديده وارد شد و كفش‌ها را هنگام ورود درآورد. وات چالونگ، معماري و نقش‌هاي زياد زيبايي دارد، به خصوص در معبد اصلي. اين معبد حائز ۳۶ تنديس بودا است و احتمالاً بتوان گفت احد از بزرگترين معابد در همه مملكت تايلند همين معبد است.
آكواريوم پوكت
اين آكواريوم گرمسيري، اين آكواريوم اولين آكواريم در سطح تايلند است و مجموعه‌اي كم‌نظير از ماهي‌هاي استوايي، لاك پشت‌ها، مرجان‌ها و گونه‌هاي ديگري از جانوران دريايي را در خودش دارد.
فانتاسي 
فانتاسي كه ديزني‌لند جنوب شرقي آسيا هم ناميده مي‌شود، بگرفته از ميراث فرهنگي ريشه دار تايلند است كه با به كارگيري فناوري‌هاي جديد، سنت‌هاي اين كشور را زنده مي‌كند. اين پارك تفريحي دربرگيرنده بازي‌هاي گوناگون و متنوع، فروشگاه‌هاي صنايع دستي، بوفه‌ي بين‌المللي و نمايش‌هاي گوناگون است. فانتاسي يك پارك موضوعي فرهنگي است كه به سه تقسيم تقسيم شده؛ خريد در دهكده فستيوال، خوراك خوردن در رستوران بوفه «گلدن كيناري» و دسته سوم تفريح و سرگرمي به سخيف وگاسي در كاخ فيل‌هاست.

ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ] [ ۰۹:۲۹:۳۴ ] [ ليدا ]

پادشاهي تايلند كشوري است در جنوب شرقي آسيا. پايتخت آن و وانگهي پرجمعيت‌ترين و بزرگترين شهر آن بانكوك است. مملكت تايلند داراي ۵۱۴۰۰۰ كيلومتر چهارگوش مساحت مي‌باشد كه ۴٪ آن را آب ساختن داده‌است.
تا سنه ۱۹۳۹ اسم رسمي اين كشور «سيام» بود . از ۱۹۴۵ تا ۱۹۴۹ نيز سيام خوانده مي‌شد تا آن‌ كه با اعلام رسمي دولت اسم آن به تايلند تغيير يافت. واژه «تاي» در زبان تايلندي علاوه بر اسم قوم تاي، كه بيشتري ملت كشور را تشكيل مي‌دهند، به معني «آزادي» نيز هست.
همانطور كه در نقشه پايين مشاهده مي كنيد تايلند در قلب جنوب شرق آسيا، در شمال خليج تايلند و شرق درياي آندامان واقع شده است. همسايگان تايلند عبارتند از: ميانمار ( برمه ) در غرب و شمال، لائوس در شمال و شمال شرق، كامبوج در جنوب شرق و مالزي در جنوب.
بانكوك، پوكت، پاتايا، چيانگ ماي و ساموئي مراكز اصلي گردشگري و گردشگري تايلند هستند.نوع حكومت تايلند، مشروطه سلطنتي، زبان رسمي اين مملكت تايلندي، واحد پول آن بات و آيين اكثر ملت تايلند بودايي است. پيش عدد تلفن تايلند 0066 و سررسيد آن 7 ساعت جلوتر از موعد مبدا گرينويچ است.
تايلند درسال 1946 به عضويت سازمان ملل درآمد.
پرچم و نشان ملي تايلندپرچم مملكت تايلند از سه رنگ قرمز، سفيد و آبي تشكيل شده كه رنگ قرمز مظهر مردم ، رنگ سفيد اثر كيش و رنگ آبي سمبول(لاتين) حكومت سلطنتي است.نشان ملي تايلند نمايانگر گارودا ( Garuda ) كه پرنده اي افسانه اي در اساطير بودايي و هندو است مي باشد. وانگهي اين مظهر به عنوان سمبل خاندان سلطنتي نيز بكار مي رود. آب و هواي تايلند
بطور كلي تايلند حائز يك آب و هواي گرمسيري و نمدار است. شمال تايلند حائز 3 فصل جدا است: گرم و خشك، باراني و خنك مي باشد. فصل گرم و خشك از مارس تا مي ادامه دارد در اين فصل متوسط درجه حرارت ۳۴ درجه سانتيگراد است و نم هوا ۷۵٪ است. فصل باراني از ژوئن تا اكتبر ادامه دارد و متوسط درجه گرما  ۲۹ درجه سانتيگراد و ميزان نم  ۸۷٪ است. فصل خنك از نوامبر تا فوريه‌ است و درجه گرما بين ۲۰ الي ۳۲ درجه سانتيگراد در نوسان است.
در فصل باران هاي موسمي، در بانكوك معمولا باران زيادي در ماه هاي آگوست و سپتامبر مي بارد و در اكتبر به بيشترين كران خود دريافتي و سيلاب هايي نيز در شهر جاري مي شوند.
نواحي جنوبي تايلند فقط حائز 2 فصل خشك و باراني هستند. در ساحل غربي بارندگي ها و طوفانهاي شديد از آپريل تا اكتبر است درحاليكه در كناره شرقي بيشترين بارندگي ها بين سپتامبر و دسامبر مي باشد.
TOPتاريخ تايلند
كشور بودايي تايلند كه سده ها با اسم سيام Siam شناخته مي شد، شاهراه مذهب، دانش و كوچ آسياي جنوب شرقي بوده است. تايلند فعلي به سال ۱۲۳۸ برپايي شده و برخلاف كشورهاي منطقه، هيچوقت مستعمره و تحت سلطه نيرو هاي اروپايي نبوده است. كلمه تاي Thai به معني آزادي است و تايلند يعني سرزمين آزادي.قرن ها پيش، مردمي از جنوب چين به تدريج به سوخوتاي (تايلند كنوني) مهاجرت كرده و به تدريج در مناطق حاصلخيز كناره رودي در جنوب چين ساكن شدند. در اوايل قرن ۱۴، تايلندي ها شهر كوچكي را در سوخوتاي بنا كرده و در اواسط اين قرن نيز آنجا را به پادشاهي مستقل تايلند تبديل كردند كه پيدايش زبان، ادب و معماري اين كشور هم متعلق به همين دوره است.
TOPفرهنگ مردم تايلند
مردم تايلند كم و بيش هميشه و در هر موقعيتي لبخند بر لب دارند، به همين علت تايلند را به اسم سرزمين لبخند نيز مي شناسند. ملت تايلند زياد ميهمان نواز، بردبار و اهل مدارا بوده و از رفتارهاي تند و توهين آميز اجتناب مي كنند. دست زدن به سر افراد يا اشاره با پا به چيزي، در اين مملكت بسيار بد شمرده مي شود زيرا تايلندي ها راز را مقدس ترين و پا را پست ترين بخش بدن مي دانند. كتاب ها از جمله اشياي پر ارزش براي آنها به احصاييه مي روند پس نبايد آنها را روي ميز سر ديتا يا روي زمين قرار داد. فيل ها نيز حائز جايگاه فوقاني هستند و مردم تايلند رابطه اي تقريبا  با اين حيوانات دارند.
پادشاه در نزد مردم از بالاترين جايگاه برخوردار است و از شما بعنوان مهمان چشمداشت ميرود كه به پادشاه ارج بگذاريد. سكه ها و اسكناسهاي تايلند منقش به عكس ها پادشاه را نبايد لگد مال و كثيف كرد و قراردادن يا كف پا بر روي سكه اي كه روي زمين افتاده بي احترامي بزرگيست. اثناء بازديد از معابد يا كاخ پادشاهي نيز گردشگران بايد لباس پسنديده و نسبتا پوشيده اي به تن داشته و بدون كفش وارد اين نشانه ها باستاني شوند.
تايلند كشور بودايي است كه در آن تصاوير بودا ورجاوند شمرده مي شوند.  مجازات توهين به مقدسات زندان است حتي اگر گردشگر بيگانه مرتكب اين عمل شود.
در كشور تايلند، رنگ هاي مختلف نشانگر روزهاي هفته هستند. زرد رنگ روز دوشنبه است و از آنجايي كه پادشاه فعلي در اين روز متولد شده است، رنگ زرد رنگ سلطنتي نيز مي باشد و هستي پرچم هايي به اين رنگ در سراسر كشور، نشانگر حمايت مفصل تايلندي ها از پادشاهي است. رنگ روزهاي ديگر هفته عبارتند از: شنبه ارغواني، يكشنبه قرمز، سه شنبه صورتي، چهارشنبه سبز، پنجشنبه نارنجي و جمعه آبي. 
TOPجشن ها و تعطيلات رسمي تايلند
كم پيش مي آيد كه در بانكوك باشيد و جشن يا فستيوالي به مناسبتي برگزار نباشد! تايلند در طول سال، شاهد چندين جشن زيبا به فراخور هاي مختلف است كه بعضي از آنها نيز جزو تعطيلات رسمي كشور هستند. تايلندي ها از آنجا كه علاقه زيادي به جشن و شادي دارند، از هر فرصتي حتي كريسمس، براي برگزاري جشن هاي ملي كاربرد مي كنند به طوري كه سال نو را در تايلند سه بار جشن مي گيرند: سنه نو ميلادي در ژانويه، سنه نو چيني در فوريه و سال نو تايلندي در آپريل. اغلب اعياد ملي نيز در فصل خنك كه بين ماه هاي نوامبر الي فوريه است، برگزار مي شوند.
اول ژانويه: روز آغاز سال نو۶ آپريل: روز يادبود سلطان راماي اول۱۵-۱۳ آپريل:‌ جشن سال نو تايلندي - جشن آبماه مي: مراسم سلطنتي كاشت، پيش درآمد رسمي فصل كاشت در تايلنداول مي: روز جهاني كارگرپنجم مي: روز تاجگذارياول جولاي: روز نيمه سال۱۲ آگوست: روز تولد ملكه، روز مادر۲۳ اكتبر: سالمرگ راماي پنجم۵ دسامبر: روز تولد پادشاه، روز ملي، روز پدر۱۰ دسامبر: روز قانونگذاري - تبديل حكوت تايلند به سلطنت مشروطه۳۱ دسامبر: شب سال نو
همچنين جشن ماه نيز كه از مجبوبترين جشنهاي تايلندي هاست، هر سال در روز ماه كامل از دوازدهمين ماه تقويم قمري تايلند برگزار مي شود كه معمولا در تقويم ميلادي معادل با يكتا از روزهاي ماه نوامبر است.

مطالب مرتبط :

تور تايلند پاييز 96 

تور تايلند مهر 96

تور تايلند آبان 96

تور تايلند آذر 96

تور تايلند زمستان 96

تور تايلند دي 96

تور تايلند بهمن 96

تور تايلند اسفند 96

تور تايلند نوروز 97


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۸ مهر ۱۳۹۶ ] [ ۰۹:۳۷:۱۱ ] [ ليدا ]
پوكت، بهشتي در تايلند و كارهايي كه بايد سپريدن دهيد
كشور تايلند همواره در سنه هاي تازه جز مقاصد مسافران بسياري و از دسته مسافران ايراني بوده است. بين مقاصد و تورهايي كه به اين مملكت اجرا مي شود، همواره جزيره ي پوكت جايگاهي متفاوت دارد. در اين گزارش، كوشش خواهيم كرد كه شما را با كارهايي كه مي نا در سفر به اين جزيره، كه به راستي يك بهشت روي زمين است، انجام دهيد، آشنا سازيم. با لست سكند به اتفاق باشيد:

پوكت كجاست؟
جزيره ي پوكت واقع در جنوب غربي كشور تايلند، احد از اسطوره اي ترين مناطق توريستي عالم مي باشد. بسياري از توريست ها معتقدند اين شهر تمام ويژگي هاي لازم براي يك تعطيلات عالي را دارد. در اينجا سواحل شني زيبايي هست كه چندين مايل در كناره ي دريا گسترده شده اند و آبي گرم و زلال مملو از جاذبه هاي زيرآبي دارد كه براي غواصي مناسب اند. سواحل غربي پوكت مخلوطي از خليج شني، برآمدگي هاي سنگي و پرتگاه هاي عظيم آهكي به به اتفاق چندين منطقه ي مهم توريستي مي باشد مشابه كنار كامالا، كنار كارون و ساحل پاتونگ. كساني كه به دنبال جايي به جز ساحل هستند، مي توانند تورهاي جنگل هاي سرسبز گرمسيري، جنگل هاي گسترده ي نارگيل، شاليزارها، سواري بر روي فيل ها، موج سواري، قايق سواري با قايق هاي بامبو و حتي بانجي جامپينگ را تجربه كنند.
دسترسي به پوكت
بهترين و سريعترين راه دسترسي به پوكت از راه پرواز به مقصد فرودگاه بين المللي آن است كه در شمال اين جزيره قرار دارد. خطوط هوايي ايراسيا (Air Asia)، تاي ايرويز (Thai AirWays)، اورينت تاي(Orient Thai) و نوك اير (nok Air) هر روز از بانكوك براي پوكت پرواز دارند كه مدت زمان آن نيز نزديك 70 دقيقه است. محدوديت بار در پروازهاي پوكت براي :

ايراسيا 15 كيلو ( اضافه بار براي هر كيلو نزديك 3 دلار ) 

تاي ايرويز 25 كيلو ( اضافه بار براي هر كيلو نزديك 2 دلار )

اورينت تاي 20 كيلو است .

از اين رو مسافراني كه هدف خريد بيشتري در بانكوك دارند، بهتر است كه شهر پوكت را ابتداي سفر خويش پيمان دهند!
جاذبه هاي توريستي پوكت:

 

1. بازديد از Phang Nga Bay
يكي از نامي ترين گردش هاي يوميه در اين منطقه گردش در فانگ نگا باي است كه دربرگيرنده فيل سواري و رانندگي در سواحل شرقي پوكت مي باشد.همچنين يكتا ساير از تفريحات گشتن جزيره با قايق هاي حقير در درياي فانگ نگا باي مي باشد كه در آن ميمون ها و مرغ ها دريايي بدون پروا به دنياي خارج در درون آن زندگي مي كنند . پس شما را به غار ديگر مي برد و پس از آن ناهار سرو مي شود. پس از ظهر غار ديگري را كشف مي كنيد سپس شما را به ايستگاه برمي گرداند.

معروف ترين قسمت در اين گشت، بازديد از جزيره ي جيمز باند و وانگهي Koh Panyee مي باشد. اين فضا ها، مناظر ايده آلي جهت عكاسي دارند و مي توانيد از آب خوش رنگ اين منطقه در كناره طبيعت بي همتا آن، لذت ببريد. 

جزيره ي جيمز باند

اين قسمت كه مشهورترين قسمت در اين گشت مي باشد، به اسم Nail Island معروف است و براي اولين بار با فيلم "مردي با جنگ افزار طلايي" جيمز باند به شهرت رسيد. اكثر تورهاي منطقه، بازديد از اين فضا دارند.
روستاي Koh Panyee
اين روستا به طرز شگفت انگيزي روي آب بنا شده است و در ساحل صخره كبير واقع است. موقع ناهار، زياد از گردشگر هايي كه از جزيره ي جيمز باند ديد مي كنند، به اينجا آورده مي شوند الي هم ناهار بخورند و هم از صنايع دستي اين منطقه خريد نمايند.
قايقراني در Hongs of Phang Nga
اما قسمت هيجان انگيز ماجرا در بازديد از اين قسمت، قايقراني در رودخانه ها و غارها و كشف جاهاي جديد مي باشد كه مي توانيد انجام دهيد. در ناحيه Phang Nga، غارهاي زياد با طبيعت بي اندازه يي وجود دارند كه توريست ها مي توانند با استفاده از قايق به آنجا روند و از ديد اين نقاط لذت ببرند.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۷ مهر ۱۳۹۶ ] [ ۱۲:۳۸:۱۲ ] [ ليدا ]
[ ۱ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب