تور كوشي آداسي
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 1
دیروز : 13
افراد آنلاین : 1
همه : 6437
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس
۱۰ جاذبه گردشگري قشنگ در بانكوك، پايتخت تايلند
بانكوك گرد از شهر‌هاي پرجمعيت كشور تايلند و پايتخت آن است. در اين شهر ۸ ميليون تن زندگي مي‌كنند و در اين متروپل نيز ۱۴.۵ ميليون جمعيت هستي دارد. همه ساله ۱۶ ميليون نفر به تايلند سفر مي‌كنند و به همين انگيزه احد از شهر‌هاي توريستي دانشمند به احصاييه مي‌رود. بانكوك شهر زياد بزرگي است و جاذبه‌هاي توريسم زيادي نيز در آن هستي دارد. به اتفاق كجارو باشيد لغايت با ۱۰ جاذبه برتر گردشگري در اين كشور آشنا شويم.
Wat Arun به معناي معبد سپيده دم است و مكاني براي بودائي‌ها به شمار مي‌رود. معبد يادشده در غرب رودخانه Chao Phraya قرار دارد. Wat Arun احد از زيباترين معابد بانكوك است كه ساختار منحصربه‌فردي دارد. به علت طراحي قشنگ و قرارگيري آن در كناره رودخانه، معبد Wat Arun مي‌تواند براي بسياري از گردشگران جالب باشد. علاوه‌براين بازديدكنندگان مي‌توانند به سقف اين معبد بروند و از آنجا به تماشاي منظره‌اي زيبا از رودخانه و شهر بپردازند. در واقعيت اين معبد سوي رودخانه و در مقابل Wat Pho – كه گرد از نماد‌هاي بانكوك است – پيمان دارد و با اين اوصاف مي‌توانيد از هر دو فضا بازديد كنند. عبور از رودخانه نيز فقط چند دقيقه از وقتتان را به خويش گزين كردن خواهد داد. اين معبد در واقع نمادي براي بانكوك و تايلند به حساب مي‌آيد - مترجم
 كاخ بزرگ (Grand Palace) و Wat Phra Kaew
كاخ بزرگ بانكوك در ناحيه باستاني اين شهر پيمان گرفته است و يكي از معروف‌ترين جاذبه‌هاي توريسم در اين شهر به شمار مي‌رود. ساخت اين بنا به سال ۱۷۸۲ مربوط مي‌شود كه به مدت ۱۵۰ سال، سلطان تايلند در آن حيات مي‌كرد. داخل اين قصر بزرگ، ساختمان‌هاي قابل توجه زياد زيادي وجود دارد كه تمامي باعث مي‌شود قصر بزرگ بانكوك ساختار پيچيده‌اي داشته باشد. يگانه از معروف‌ترين بناهاي موجود در اين كاخ، Wat Phra Kaew است كه معناي معبد زمرد بودا را دارد. البته بايد توجه داشت كه براي بازديد از اين كاخ و معبد آن بايد پوشاك مرسوم را به تن كنيد. اين پوشاك براي آقايان دربرگيرنده شلوار و پيراهن آستين بلند به همراه كفش است و خانم‌ها نيز بايد دامن بلند به بدن كنند. البته چنانچه لباس شما اين شرايط را نداشته باشد، مي‌‌توانيد جامه پسنديده را از مكان‌هاي بيرون كاخ كرايه كنيد.
 بازار واپسين،انجام هفته‌ي Chatuchak
Chatuchak يك بازار بزرگ در تايلند است كه فرنام بزرگترين بازار پايان هفته‌ي عالم را نيز به دست آورده است. اين بازار داراي ۱۵ هزار مغازه است كه در روزهايي كه مفتوح هستند، ۲۰۰ هزار نفر از آن‌ها بازديد مي‌كنند. اين بازار هفتگي گرد از جاذبه‌هاي دوست داشتني گردشگري در بانكوك است كه كم و بيش تمام گردشگران بانكوك از آن نيز بازديد مي‌كنند. اين بازار فرنام بزرگترين بازار خياباني را نيز دارد.
Wat Pho
Wat Pho يا همان معبد بوداي خميده – طويل كشيده و دست خود را پايين سر خويش پيمان داده – است كه زيبايي بسياري دارد و در ناحيه كهن بانكوك پيمان گرفته است. اين معبد با مجسمه بوداي دراز خميده خويش شهرت مكشوف كه اين مجسمه نيز ابعاد زياد بزرگواري دارد و طول آن ۴۶ متر است. توجه داشته باشيد كه اين معبد در فاصله مقداري از قصر كبير قرار گرفته و با عبور از رودخانه نيز مي‌توانيد به بازديد از Wat Arun نيز برويد.
 رودخانه Chao Phraya
رودخانه Chao Phraya از شهر بانكوك عبور مي‌كند و در پايان به كنداب تايلند ته مي‌شود. رودخانه مذكور يگانه از ويژگي‌هاي اصلي شهر به حساب مي‌آيد و سوار شدن به قايق‌ها در اين رودخانه گرد از كار‌هاي متداولي است كه گردشگران از طريق آن مي‌توانند با بانكوك اغلب آشنا شوند. در يك سمت از اين رودخانه آسمان خراش‌هاي كبير پيمان دارد كه در درازا رودخانه كشيده شده‌اند و در سمت ساير نيز بعضي از مردم محلي در خانه‌هاي چوبي حيات مي‌كنند.
 بازارچه‌هاي شناور
بازارچه‌هاي شناور يكي از بازارهاي محلي هستند كه در آن وسايل مختلف، ميوه، سبزيجات و غذاهاي تايلندي به فروش مي‌رسد. البته در بانكوك بازارچه‌هاي شناور زيادي هستي دارد كه محبوب‌ترينِ آن‌ها Domneon Saduak اسم دارد. اين بازارچه در ناحيه Ratchaburi پيمان گرفته است. گردشگران مي‌توانند از طريق قايق به كانال‌هاي باريكِ موجود در اين بازارچه‌ها بروند. قابل ذكر است كه گردشگران زيادي نيز در اين ناحيه حضور دارند و حال‌ و‌ هواي زياد نكويي در آٖن حاكم است. بازديد از اين بازارچه ممكن است نيم‌روز به طول انجامد.
خيابان Khaosan
شايد بتوان گفت كه Khaosan معروف‌ترين خيابان در بانكوك است. اين خيابان درازا كوتاهي دارد و حدود ۱ كيلومتر است كه در شمال قصر كبير قرار گرفته است. گردشگران در اين خيابان مي‌توانند در مكان‌هاي ارزان‌قيمت ماندن كنند و بسياري از آژانس‌هاي مسافرتي نيز در اين ناحيه قرار گرفته‌اند. در خيابان Khaosan افراد مي‌توانند هر وسيله‌اي را پيدا و خريداري كنند.
مركز خريد MBK، بانكوكMBK احد از مراكز خريد تايلند است كه ابعاد زياد بزرگي دارد و احد از بهترين‌ها به حساب مي‌آيد. اين مركز خريد ۸ طبقه دارد كه رويهمرفته ۲ هزار فروشگاه و رستوران در آن پيمان گرفته‌اند. مركز MBK روزانه ۱۰۰ هزار بازديدكننده دارد. بيشتر فروشگاه‌هاي موجود در اين مركز خريد متعبر هستند و كسان كم و بيش مي‌توانند با گمان آسان از اين مركز خريد وسايل باره نيازشان را خريداري كنند.
خيابان Yoawarat (محله‌ي چيني‌ها)
خيابان Yoawarat، محله چيني‌هاي بانكوك است كه البته يكتا از جاذبه‌هاي گردشگري اين شهر نيز به شمار مي‌رود. يكتا از دلايلي كه اين خيابان شهرت يافته، به هستي رستوران‌هاي بسيار در آن باز مي‌گردد.
خانه‌ي جيم تامپسون (Jim Thompson)
جيم تامپسون (Jim Thompson) يك بازرگان آمريكايي بود كه شركتي در خصوص ابريشم داشت. اين فرد به عنوان سرگرمي، يادبود ها هنري جنوب‌غربي آسيا را جمع‌آوري مي‌كرد. در حال حاضر خانه وي به علت گردآور گسترده‌اي از يادگارها هنري كه در آن وجود دارد، تبديل به موزه‌اي جالب براي گردشگران شده است و گرد از محبوب‌ترين جاذبه‌هاي گردشگري بانكوك به حساب مي‌آيد. 
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۹ مهر ۱۳۹۶ ] [ ۰۳:۵۷:۴۴ ] [ ليدا ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب