تور كوشي آداسي
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 27
دیروز : 34
افراد آنلاین : 2
همه : 6992
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

پادشاهي تايلند كشوري است در جنوب شرقي آسيا. پايتخت آن و وانگهي پرجمعيت‌ترين و بزرگترين شهر آن بانكوك است. مملكت تايلند داراي ۵۱۴۰۰۰ كيلومتر چهارگوش مساحت مي‌باشد كه ۴٪ آن را آب ساختن داده‌است.
تا سنه ۱۹۳۹ اسم رسمي اين كشور «سيام» بود . از ۱۹۴۵ تا ۱۹۴۹ نيز سيام خوانده مي‌شد تا آن‌ كه با اعلام رسمي دولت اسم آن به تايلند تغيير يافت. واژه «تاي» در زبان تايلندي علاوه بر اسم قوم تاي، كه بيشتري ملت كشور را تشكيل مي‌دهند، به معني «آزادي» نيز هست.
همانطور كه در نقشه پايين مشاهده مي كنيد تايلند در قلب جنوب شرق آسيا، در شمال خليج تايلند و شرق درياي آندامان واقع شده است. همسايگان تايلند عبارتند از: ميانمار ( برمه ) در غرب و شمال، لائوس در شمال و شمال شرق، كامبوج در جنوب شرق و مالزي در جنوب.
بانكوك، پوكت، پاتايا، چيانگ ماي و ساموئي مراكز اصلي گردشگري و گردشگري تايلند هستند.نوع حكومت تايلند، مشروطه سلطنتي، زبان رسمي اين مملكت تايلندي، واحد پول آن بات و آيين اكثر ملت تايلند بودايي است. پيش عدد تلفن تايلند 0066 و سررسيد آن 7 ساعت جلوتر از موعد مبدا گرينويچ است.
تايلند درسال 1946 به عضويت سازمان ملل درآمد.
پرچم و نشان ملي تايلندپرچم مملكت تايلند از سه رنگ قرمز، سفيد و آبي تشكيل شده كه رنگ قرمز مظهر مردم ، رنگ سفيد اثر كيش و رنگ آبي سمبول(لاتين) حكومت سلطنتي است.نشان ملي تايلند نمايانگر گارودا ( Garuda ) كه پرنده اي افسانه اي در اساطير بودايي و هندو است مي باشد. وانگهي اين مظهر به عنوان سمبل خاندان سلطنتي نيز بكار مي رود. آب و هواي تايلند
بطور كلي تايلند حائز يك آب و هواي گرمسيري و نمدار است. شمال تايلند حائز 3 فصل جدا است: گرم و خشك، باراني و خنك مي باشد. فصل گرم و خشك از مارس تا مي ادامه دارد در اين فصل متوسط درجه حرارت ۳۴ درجه سانتيگراد است و نم هوا ۷۵٪ است. فصل باراني از ژوئن تا اكتبر ادامه دارد و متوسط درجه گرما  ۲۹ درجه سانتيگراد و ميزان نم  ۸۷٪ است. فصل خنك از نوامبر تا فوريه‌ است و درجه گرما بين ۲۰ الي ۳۲ درجه سانتيگراد در نوسان است.
در فصل باران هاي موسمي، در بانكوك معمولا باران زيادي در ماه هاي آگوست و سپتامبر مي بارد و در اكتبر به بيشترين كران خود دريافتي و سيلاب هايي نيز در شهر جاري مي شوند.
نواحي جنوبي تايلند فقط حائز 2 فصل خشك و باراني هستند. در ساحل غربي بارندگي ها و طوفانهاي شديد از آپريل تا اكتبر است درحاليكه در كناره شرقي بيشترين بارندگي ها بين سپتامبر و دسامبر مي باشد.
TOPتاريخ تايلند
كشور بودايي تايلند كه سده ها با اسم سيام Siam شناخته مي شد، شاهراه مذهب، دانش و كوچ آسياي جنوب شرقي بوده است. تايلند فعلي به سال ۱۲۳۸ برپايي شده و برخلاف كشورهاي منطقه، هيچوقت مستعمره و تحت سلطه نيرو هاي اروپايي نبوده است. كلمه تاي Thai به معني آزادي است و تايلند يعني سرزمين آزادي.قرن ها پيش، مردمي از جنوب چين به تدريج به سوخوتاي (تايلند كنوني) مهاجرت كرده و به تدريج در مناطق حاصلخيز كناره رودي در جنوب چين ساكن شدند. در اوايل قرن ۱۴، تايلندي ها شهر كوچكي را در سوخوتاي بنا كرده و در اواسط اين قرن نيز آنجا را به پادشاهي مستقل تايلند تبديل كردند كه پيدايش زبان، ادب و معماري اين كشور هم متعلق به همين دوره است.
TOPفرهنگ مردم تايلند
مردم تايلند كم و بيش هميشه و در هر موقعيتي لبخند بر لب دارند، به همين علت تايلند را به اسم سرزمين لبخند نيز مي شناسند. ملت تايلند زياد ميهمان نواز، بردبار و اهل مدارا بوده و از رفتارهاي تند و توهين آميز اجتناب مي كنند. دست زدن به سر افراد يا اشاره با پا به چيزي، در اين مملكت بسيار بد شمرده مي شود زيرا تايلندي ها راز را مقدس ترين و پا را پست ترين بخش بدن مي دانند. كتاب ها از جمله اشياي پر ارزش براي آنها به احصاييه مي روند پس نبايد آنها را روي ميز سر ديتا يا روي زمين قرار داد. فيل ها نيز حائز جايگاه فوقاني هستند و مردم تايلند رابطه اي تقريبا  با اين حيوانات دارند.
پادشاه در نزد مردم از بالاترين جايگاه برخوردار است و از شما بعنوان مهمان چشمداشت ميرود كه به پادشاه ارج بگذاريد. سكه ها و اسكناسهاي تايلند منقش به عكس ها پادشاه را نبايد لگد مال و كثيف كرد و قراردادن يا كف پا بر روي سكه اي كه روي زمين افتاده بي احترامي بزرگيست. اثناء بازديد از معابد يا كاخ پادشاهي نيز گردشگران بايد لباس پسنديده و نسبتا پوشيده اي به تن داشته و بدون كفش وارد اين نشانه ها باستاني شوند.
تايلند كشور بودايي است كه در آن تصاوير بودا ورجاوند شمرده مي شوند.  مجازات توهين به مقدسات زندان است حتي اگر گردشگر بيگانه مرتكب اين عمل شود.
در كشور تايلند، رنگ هاي مختلف نشانگر روزهاي هفته هستند. زرد رنگ روز دوشنبه است و از آنجايي كه پادشاه فعلي در اين روز متولد شده است، رنگ زرد رنگ سلطنتي نيز مي باشد و هستي پرچم هايي به اين رنگ در سراسر كشور، نشانگر حمايت مفصل تايلندي ها از پادشاهي است. رنگ روزهاي ديگر هفته عبارتند از: شنبه ارغواني، يكشنبه قرمز، سه شنبه صورتي، چهارشنبه سبز، پنجشنبه نارنجي و جمعه آبي. 
TOPجشن ها و تعطيلات رسمي تايلند
كم پيش مي آيد كه در بانكوك باشيد و جشن يا فستيوالي به مناسبتي برگزار نباشد! تايلند در طول سال، شاهد چندين جشن زيبا به فراخور هاي مختلف است كه بعضي از آنها نيز جزو تعطيلات رسمي كشور هستند. تايلندي ها از آنجا كه علاقه زيادي به جشن و شادي دارند، از هر فرصتي حتي كريسمس، براي برگزاري جشن هاي ملي كاربرد مي كنند به طوري كه سال نو را در تايلند سه بار جشن مي گيرند: سنه نو ميلادي در ژانويه، سنه نو چيني در فوريه و سال نو تايلندي در آپريل. اغلب اعياد ملي نيز در فصل خنك كه بين ماه هاي نوامبر الي فوريه است، برگزار مي شوند.
اول ژانويه: روز آغاز سال نو۶ آپريل: روز يادبود سلطان راماي اول۱۵-۱۳ آپريل:‌ جشن سال نو تايلندي - جشن آبماه مي: مراسم سلطنتي كاشت، پيش درآمد رسمي فصل كاشت در تايلنداول مي: روز جهاني كارگرپنجم مي: روز تاجگذارياول جولاي: روز نيمه سال۱۲ آگوست: روز تولد ملكه، روز مادر۲۳ اكتبر: سالمرگ راماي پنجم۵ دسامبر: روز تولد پادشاه، روز ملي، روز پدر۱۰ دسامبر: روز قانونگذاري - تبديل حكوت تايلند به سلطنت مشروطه۳۱ دسامبر: شب سال نو
همچنين جشن ماه نيز كه از مجبوبترين جشنهاي تايلندي هاست، هر سال در روز ماه كامل از دوازدهمين ماه تقويم قمري تايلند برگزار مي شود كه معمولا در تقويم ميلادي معادل با يكتا از روزهاي ماه نوامبر است.

مطالب مرتبط :

تور تايلند پاييز 96 

تور تايلند مهر 96

تور تايلند آبان 96

تور تايلند آذر 96

تور تايلند زمستان 96

تور تايلند دي 96

تور تايلند بهمن 96

تور تايلند اسفند 96

تور تايلند نوروز 97

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۸ مهر ۱۳۹۶ ] [ ۰۹:۳۷:۱۱ ] [ ليدا ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب