تور كوشي آداسي
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 45
دیروز : 34
افراد آنلاین : 2
همه : 7010
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

برج گالاتا استانبول

اين برج در قرون وسطي در سال 528 ساخته شده است در سال 1348 برج توسط جئنوئز دوباره از سنگ ساخته شد و به آن عنوان برج عيسي مسيح داده شد. هدف از ساخت برج گالاتاي نظارت بر حمل و نقل كشتي ها و شناسايي كشتي هاي دشمنان بود و در قرن 15 به عنوان دانجن ( زندان زيرزميني داخل قلعه يا سورهاي استانبول) و سپس در سالهاي بعد به عنوان نقاط استراتژيك ديده باني آتش سوزيها استفاده شد. و يكي از سمبلهاي ايكونيك استانبول مي باشد.از بالاي اين برج ميتوانيد منظره پانوراميك 360 درجه اي از استانبول را زير پاي خود ببينيد و به خصوص خليج شاخ طلايي استانبول و درياي مرمره منظره اي بسيار زيبايي را در آن منطقه ايجاد كرده است و به همين دليل مسافران تور استانبول به اين شهر سفر مي كنند و از سفرخود و تماشا برج گالاتا در استانبول لذت ميبرند.

 

تيم فوتبال گالاتاساراي استانبول هم به اين سمت تعلق دارد هرچند استاديوم تورك تلكم آرناي آن در سئيران تپه است .

اين برج 9 طبقه 70 متر از سطح زمين ارتفاع دارد. وزن آن 10 هزار تن و قطر خارجي آن 16.45 متر و پهنا ديوارش 3.75 متر مي باشد. در آن زمان بلندترين ساختمان در استانبول بوده است.

 

اگر به عنوان يك توريست به ديدن اين برج ميرويد در لحظه اول از ديدن آن هيجان زده خواهيد شد .حتما سعي كنيد نزديكي هاي غروب به ديدن اين مكان برويد و از ديدن آن همه زيبايي لذت ببريد.تا كنون اين مكان توسط ميليون ها توريست ديده شده و همه در خاطراتشان در مورد آن به خوشي ياد كرده اند. خصوصا رستوران ها غذاهايي با كيفيت عالي آماده پذيرايي از شما ميهمانان گرامي ميباشند.

جهت رزرو و خريد تور استانبول و اطمينان حاصل كردن از ويژه ترين قيمت ها با بخش فروش تماسحاصل فرماييد.

مسجد سليمانيه استانبول

مسجد سليمانيه استانبول در سال‌هاي ۱۵۵۰ تا ۱۵۵۷به‌ دستور سلطان سليمان اول معمار سينان در شهر استانبول بنا گريده است. مسجد داراي ساختمان‌هاي جانبي مانند مدرسه و حمام  بزرگ و كتابخانه و كاروانسرا و بيمارستان و آشپزخانه عمومي مي باشد. ارتفاع گنبد اين مسجد ۵۳ متر و قطر گنبد ۲۷٫۵ متر است.مسجد داراي چهار مناره مي باشد. سقف مسجد سليمانيه استانبول با چهار گنبد پوشيده شده كه بخش داخلي گنبدها با طرح هاي متنوع رنگ روغن تزئين شده است. گنبد مركزي مسجد نيز با آويزه هايي از جنس سنگ مرمر سفيد تزين شده و نوك آويزه ها ستاره دار است. در پيرامون گنبد مسجد سليمانيه بيست و چهار گنبد كوچك و با همين تعداد ستون، دايره اي تشكيل داده است. دو ستون نزديك به درب ورودي اصلي از سنگ سماقي است و ساير ستون ها به ترتيب ده ستون از سنگ مرمر زرد و ده ستون ديگر سنگ مرمر سفيد مي باشد. اين ستون ها همگي به روش معماري جواهري طراحي شده است و خلاء ها نيز با سنگ مرمر سفيد پر شده است. كف صحن مسجد كاملا با سنگ مرمر سفيد پوشيده شده است. تنها در بخش ورودي مسجد و مقابل درب ورودي بزرگ، سنگي سياه رنگ به قطر دو متر مربع قرار دارد كه مسافران تور استانبول براي ورود به مسجد بايد از روي اين سنگ سماقي سياه رنگ عبور كنند،در قسمت داخل مسجد، محراب و منبري از سنگ قرمز كنده كاري شده وجود دارد و پنجره‌ها به شيشه هاي رنگي مزين مي باشد. آرامگاه سلطان سليمان و بستگان نزديكش همراه برخي شخصيت هاي مشهور عثماني در گورستان مسجد سليمانيه قرار دارد كه داراي كاشي كاري زيبايي مي باشند .

شما ميهمانان گرامي تور استانبول مي توانيد با همكاران ما در بخش رزرواسيون از طريق تلفن  41954-021 تماس حاصل نموده و در خواست خود را مطرح نماييد.

كاخ توپكاپي استانبول

كاخ توپكاپي استانبول نخستين كاخ عثماني مي باشد. كه از مهمترين موزه هاي جهان و مقدس ترين موزه جهان اسلام از نظر حجم موزه ها و تالارها چه از نظر اهميت اشياي گران قدرش مي باشد.اين كاخ بيش از 86 هزار شي ارزشمند دارد. اين كاخ در قرن ۱۵ ميلادي بعد از فتح بزرگ امپراتوري ، به دستور محمد دوم احداث شده است.كه بين شاخ طلايي و درياي مرمره دراستانبول قرار گرفته است . برعكس كاخ‌هاي اروپايي، توپكاپي استانبول يك ساختمان بسيار مجلل است كه داراي مجموعه‌‌اي از چندين كلاه‌فرنگي و باغ هاي بسيار زيبا است.سلطان‌هاي عثماني براي مدت ۴۰۰ سال در اين كاخ زندگي مي كردند.در ۱۸۵۳ سلطان عبدالمجيد تصميم گرفت محل اقامتش را به قصر تازه‌ساز دلمه باغچه منتقل كند كه نخستين كاخ مدل اروپايي شهر بود. در سال ۱۹۲۴ اين كاخ تبديل به موزه شد و از جذاب‌ترين جاذبه‌هاي گردشگري تور استانبول است.

شما ميهمانان گرامي تور استانبول مي توانيد با همكاران ما در بخش رزرواسيون از طريق تلفن  41954-021 تماس حاصل نموده و در خواست خود را مطرح نماييد.

تنگه بسفر استانبول

محال است به تنگه بسفر استانبول برويد و ساعتها در بسفر قايق‌سواري نكنيد. تنگه‌اي كه درياي سياه و مرمره را به هم وصل و استانبول را بين آسيا و اروپا تقسيم كرده است .حداقل ديدن آن به همه‌ي ديدني‌هاي استانبول اولويت دارد. ساحل زيباي مرمره ، بنا‌هاي تاريخي شهر، مرغان دريايي ، ماهيگيران محلي وكشتي‌هاي باري را تماشا كنيد و استانبول را دور از هياهوي خيابان‌ها و روي آب‌ تجربه كنيد.

طول متوسط اين تنگه ۳۰ كيلومتر و عرض آن بين ۷۰۰ تا ۳۵۵۰ متر مي باشد . تنگه بسفر از لحاظ ارتفاع از درياي سياه پايين تر و از درياي مرمره بالاتر است به همين دليل جريان آب از درياي سياه به سمت درياي مرمره است به طوري كه طبق مطالعات انجام شده سالانه حدود ۶۶۰ ميليارد متر مكعب آب درياي سياه از طريق تنگه بسفر تخليه و به درياي مرمره ميريزد.

 

شما ميهمانان گرامي تور استانبول مي توانيد با همكاران ما در بخش رزرواسيون از طريق تلفن  41954-021 تماس حاصل نموده و در خواست خود را مطرح نماييد.

مسجد شاكرين استانبول

مسجد شاكرين استانبول از ديدني هاي استانبول مسجدي است كه در بخش آسيايي شهر استانبول قرار دارد. اين مسجد در طول ۵ سال از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ احداث شده است و به عنوان يكي از مساجد مدرن استانبول بشمار مي رود.. اين  مسجد به دليل آنكه يكي از معماران آن يك بانوي مسلمان است مشهور شده است اما معماري آن بر اساس پلان و نقشه خسرو تايلا صورت گرفته است و خانم زينب فاديللي اوغلو كه يك مهندس معمار ترك است طراحي داخلي و تصحيح معماري آنرا برعهده داشته است.سفارش ساخت مسجد توسط بازماندگان خانم سميحه شاكرين از خيرين تركيه داده شده است و با موافقت شهرداري استانبول روي زميني به مساحت ۱۰.۰۰۰ متر مربع و با زيربناي ۳۰۰۰ متر مربع ساخته شده است.مسجد داراي دو مناره به ارتفاع ۳۵ متر است و چيزي كه اين مسجد را از ساير مساجد معاصر متمايز مي‌كند طراحي داخلي غيرمعمول و مدرن آنست. سه سمت اين مسجد شيشه اي مي باشد .

 

شما ميهمانان گرامي تور استانبول مي توانيد با همكاران ما در بخش رزرواسيون از طريق تلفن  41954-021 تماس حاصل نموده و در خواست خود را مطرح نماييد.

مطالب مرتبط : 

تور استانبول ارديبهشت 96

تور استانبول خرداد 96

تور استانبول تابستان 96

تور استانبول تير 96 

تور استانبول مرداد 96

 

تور استانبول شهريور 96

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ ] [ ۱۱:۰۰:۵۱ ] [ ليدا ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب